آمار

تعداد نشریات23
تعداد شماره‌ها388
تعداد مقالات2,997
تعداد مشاهده مقاله4,262,099
تعداد دریافت فایل اصل مقاله1,652,074

1.

Abstracts

دوره 2، شماره 4، اسفند 1399، صفحه 159-165

2.

A Foucauldian Reading of Power Relations and Discourse in The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 05 بهمن 1401
Fatemeh Azizmohammadi

3.

Anxious Gendered Appropriation: A Comparative Study of Chekhov’s “Misery” and Daneshvar’s “Whom Shall I Greet?”

دوره 1، شماره 2، خرداد 2022، صفحه 13-25
Seyyed Mehdi Mousavi

4.

A Qualitative Investigation of Iranian EFL Students' Attitude toward and Cognition of their Teachers' Written Corrective Feedback

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Hoda Hamdi

5.

A Sociolinguistic Study of Arthur Miller's Death of a Salesman

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 156-173
Mohammad Reza Khodadust؛ Faranak Nabi

6.

Bronfenbrenner’s Model In Enhancing Writing Skill

دوره 2، شماره 2، آذر 2023، صفحه 1-27
Akbar Molaei؛ Madhuri Shridhar Gokhale

7.

Communicative language teaching implementation in Iran: The case of Junior high school Iranian state English teachers

دوره 1، شماره 2، خرداد 2022، صفحه 81-98
Hasan Tarlanialiabadi

8.

Enriching Student Teaching Experiences Through Follow-Up Collegial Discussions

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 1-26
Parviz Ahmadi

9.

Evaluation of Pre-Intermediate Three (Pre-3) English Textbook of Iran Language Institute

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 174-194
Mohammad Reza Khodadust؛ Banafshe Rahbar

10.

Exploring the Impact of Linguacultural Competence of Iranian EFL Learners on their Speaking Performance

دوره 1، شماره 2، خرداد 2022، صفحه 114-140
Gholam ali Kalanzadeh

11.

From Kafka’s Bureaucracy to Huxley’s Totalitarianism

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 69-92
Saeed Rahimipour

12.

Impacts of the Constructivism Approach on English Learning in Senior Students

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Mansooreh AmiriDoomari

13.

Investigating the Effect of Input-based and Output based Instruction through Divergent and Convergent Tasks on Iranian EFL Learners’ Learning English Idioms

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Neda Fatehi Rad؛ Mohammad Reza Atashdast

14.

Long-term Effects of the Use of Inductive and Deductive Methods on The Acquisition of English Passive Voice

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Javad Esmaeily؛ Reza Abdi؛ Vali Mohammadi

15.

Microanalysis of the Academic Discourse Socialization of TEFL Teachers based on SFL Approach and Appraisal Method

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Parviz Ahmadi

16.

Mythology in Iliad: Historical Gods and Superheroes

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Abolfazl . Sangi؛ Hamed Rezaee Javidan

17.

Professional Identity Development of Pre-service EFL Teachers through Discourse Socializaion Practices

دوره 1، شماره 2، خرداد 2022، صفحه 42-63
Parviz Ahmadi

18.

Structural and Ideological Differences in William Shakespeare’s Romeo and Juliet and his Later Tragedies

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 49-68
Masoud Farahmandfar؛ Ghiasuddin Alizadeh

19.

Technology and Self-Efficacy Collaboration: A Case of Vocabulary Improvement

دوره 1، شماره 2، خرداد 2022، صفحه 64-80
Zahra Zendehboudi

20.

The Effect of Individual and Collaborative Assessment Training on Iranian Male and Female EFL Learners' Writing

دوره 1، شماره 2، خرداد 2022، صفحه 26-41
Zahra Riahi

21.

The Effect of Planning time in Different Contexts of Elicitation on EFL Writer's Performance

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 107-130
Soleiman Shahmohammadi؛ Fatemeh Nemati؛ Nasim Ghanbari

22.

The Evaluation of “Vision” English Textbooks- A Literature Review

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 14 اسفند 1401
Pooria Barzan؛ Mehran Sayyadi

23.

The Impact of Learning-oriented Assessment on EFL Learners' Vocabulary Learning and Retention in Online Classes

دوره 2، شماره 1، خرداد 2023
Farzaneh Sadat Seyed؛ Kobra Tavassoli

24.

The impact of personality traits on classroom management styles of secondary school English teachers in Bushehr

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 93-106
Ali Mansouri Nejad؛ Akbar Molaei؛ Kaveh Golestani

25.

The Impact of Teacher-Selected vs. Student-Selected Discussion Groups on Speaking Fluency of Extrovert vs. Introvert Iranian EFL Learners

دوره 1، شماره 1، آذر 2021، صفحه 131-155
Anahita Salimian؛ Masoomeh Salehi؛ Laleh Fakhraee Faruji

اولین صفحه صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد آخرین صفحه


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب