تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,702 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,175 |
آموزش زیست شناسی با رویکرد فناورانه | ||
پژوهش در آموزش زیست شناسی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 31-42 اصل مقاله (227.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
افروز فرخی* 1؛ محمد لهراسبی2 | ||
1مربی، گروه مطالعات اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان( واحد شهید بهشتی تهران)، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی، گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان(واحد شهید بهشتی تهران)، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 27 آذر 1398، تاریخ بازنگری: 05 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 14 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش مروری بر استفاده از شیوه های آموزشی نوین برای تدریس است. در مقاله حاضر سعی بر آن شده است تا بر آموزش هوشمند و فواید آن تمرکز شود. آموزش مهمترین بخش یک کشور است که می تواند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد و نقش مهمی را برای داشتن آینده بهتر ایفا کند، هر تغییر بزرگی با ایده های نو آغاز می شود و ایده های نو در طول آموزش ظاهر می گردند. مدارس مکان های بسیار مهمی برای آینده جامعه هستند بی شک برای اجرا هرگونه تحولی در سیستم آموزشی کشور نیاز به توجهی دو چندان به مدارس احساس می شود. بر این اساس پژوهش پیش رو به روش توصیفی- تحلیلی بر آن است تا بر افزایش بازده یادگیری با استفاده از فناوری های نوین اشاره کند.. ارائه برخی امکانات آموزشی تسهیل گر در آموزش زیست شناسی و اهداف تالیف کتب درسی از جمله مواردی هستند که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش و پرورش؛ فناوری؛ مدارس هوشمند؛ امکانات آموزشی؛ آموزش زیست شناسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Biological education with a technological approach | ||
نویسندگان [English] | ||
Afrooz Farrokhi1؛ Mohammad Lohrasbi2 | ||
1Humanities and Social studies, Shahid Beheshti education center, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2Mohammad Lohrasbi , Undergraduate Student in Chemistry Education, Shahid Beheshti education center, Farhangian University ,Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The main purpose of this study is to emphasize on the use of modern teaching methods for teaching. Education is the most important part of a country that can affect people's lives and play an important role in having a better future,Therefore, attention to education can be very effective in the way people live in a society and drive society to grow, every major change begins with new ideas and new ideas emerge during education. Schools are crucial places for the future of society. Undoubtedly, for every big change the need for schools is felt Accordingly, the present study is a descriptive-analytical method to increase the efficiency of learning using new technologies. Providing some facilitative educational facilities in biology education and the objectives of textbook writing are among the items examined in this study. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Biology Education, Educational Facilities, Smart Education, Technology | ||
مراجع | ||
- پرند، رویا و احمدی غلامعلی (1396) . نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی و اجتماعی. پنجمین کنفرانس بین المللی رویکردهای پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت.
- حسنی جعفری، فتانه؛ لاریجانی، مریم؛ شاه محمدی، نیره؛ میر عابدینی شیرین (1396) فناوری آموزشی. تهران: انتشارات پیام نور.
- ذوفن شهناز (1396).کاربرد فناوری های جدید در آموزش. تهران : انتشارات سمت.
- سرکار آرانی، محمد رضا(1382). فرهنگ آموزش در ژاپن، برنامه درسی و فرایند یاددهی -یادگیری در آموزش و پرورش دوره ابتدایی ژاپن. انتشارات روزنگار.
- شریفی علیرضا (1394). بررسی وضعیت برنامه ریزی درسی در سیستم آموزش و پرورش ابتدایی ایران. انتشارات دومین سمپوزیوم بین المللی علوم مدیریت با محوریت توسعه پایدار.
- معدن دار آرانی، عباس؛ سرکار آرانی، محمد رضا (1396). مباحث نوین در اقتصاد آموزش. تهران: انتشارات نی.
- گروه مولفین برگزیده (1398) همگام با خانواده همسو با مدرسه. انتشارات گردو دانش (دارای تاییدیه از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش).
- Howlett, Uskov, Vladimi Robert J., Jain, Lakhmi C 2019 /) 17-19, 2015(/Smart education and smart e learning / presented at the 2nd international KES conference.
-Soltani Mehdi (2012).The Structure of Smart Schools in the Educational System .Institute of IT, Azerbaijan National Academy of Sciences, Baku, Azerbaijan. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 609 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 458 |