
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,782 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,135 |
کارورزی در سنگاپور: چشمانداز کلی | ||
تجارب معلمی | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 2، خرداد 1399، صفحه 31-52 اصل مقاله (1.03 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل | ||
نویسندگان | ||
خسرو نظری* 1؛ محمد واشقانی فراهانی2 | ||
1مدیریت آموزشی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید چمران | ||
2کارشناس مسئول برنامه ریزی و ساماندهی ارتباطات بین المللی دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده | ||
این مطالعه با بررسی برنامه کارورزی موسسه ملی آموزش تربیتمعلم برای قرن بیست و یکم در کشور سنگاپور میزان و نحوه هماهنگی این برنامه با برنامههای تربیتمعلم این کشور را مورد کنکاش قرار میدهد. این مطالعه به روش توصیفی و کیفی انجامگرفته است. یافتهها نشان میدهد که هماهنگی میان موسسه ملی آموزش، مدارس وابسته و وزارت آموزشوپرورش ستون موفقیت برنامه کارورزی کشور سنگاپور است. همچنین پیوست مستمر دانشجو معلمان با مدرسه و کلاس درس در طول دوره کارشناسی، دیپلم تخصصی تربیتبدنی و هنر بهصورت دورههای کوتاهمدت و برنامهریزیشده حفظ میشود. نگرش دانشجو معلمان به حرفه معلمی و توانمندی مدیریت و شناخت وظایف معلمی در طول برنامه کارورزی بر ای هر فرد انجام میشود و نتایج در پوشه کار هر دانشجو معلم ثبت میشود. در پایان دورههای کارورزی پوشه کار بررسی میشود و بازخوردهای اصلاحی در اختیار دانشجو معلمان قرار میگیرد. دانشجو معلمان در شرف دانشآموختگی پس از دریافت بازخوردها میتوانند از نقاط ضعف و قوت خودآگاهی یافته و در جهت بهتر شدن گام بردارند. موسسه ملی آموزش با ارائه مدل کارورزی تربیتمعلم برای قرن بیست و یکم توانسته است موفقیتهای بسیاری درزمینهٔ آموزش و تربیتمعلم کسب نماید. | ||
کلیدواژهها | ||
کارورزی؛ سنگاپور؛ تربیتمعلم | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 513 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 609 |