تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,993 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,258,006 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,398 |
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 4، دوره 6، شماره 19، شهریور 1399، صفحه 30-39 اصل مقاله (848.48 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
غلامحسین عسکری رباطی* 1؛ زری خلیلی کلاکی2 | ||
1دبیر دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ایران، | ||
2دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 01 تیر 1399، تاریخ بازنگری: 18 تیر 1399، تاریخ پذیرش: 30 تیر 1399 | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این تحقیق تحلیل محتوای کتاب ریاضی نهم متوسطه اول سال تحصیلی 99-1398 می باشد. این تحقیق، از نوع توصیفی و روش مورد استفاده، روش تحلیل محتوا و از نظر هدف در گروه تحقیقات کاربردی قرار دارد. در این تحقیق جهت استنتاج بهتر و دقیق تر جامعه آماری جایگزین نمونه آماری گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق شامل فرم تحلیل محتوای ویلیام رومی و طبقه بندی جدید حیطه شناختی بلوم میباشد. نتایج بدست آمده باتوجه به ضرایب فرم تحلیل محتوای ویلیام رومی نشان می دهد که کتاب ریاضی نهم در بخش متن (شامل متن و فعالیت ها) فعال ودر بخش تصویرها در اکثر فصلها فعال بوده و در بخش سوالات (شامل تمرین ها و کار در کلاس ها) در سطوح بالای حیطه شناختی بلوم تدوین شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل محتوا؛ ویلیام رومی؛ حیطه شناختی بلوم و کتاب ریاضی نهم متوسطه اول | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Content analysis of the ninth grade mathematics textbook based on William Romey's technique and Bloom's cognitive domain | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr.Gholam Hosein Askari Robati1؛ Zari Khalili Kelaki2 | ||
1Mathematics Teacher,ehran, IRAN. | ||
2Faculty of Literature and Humanities, University of Gilan, Gilan, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to analyze the book of the ninth grade mathematics textbook year of 2018 - 19. This research is descriptive and uses content analysis method, which is in the target group in the applied research group . In this study , statistical sample was substituted for better and more accurate inference of the statistical Society . The data collection tools in this study include William Romey's content analysis form and Bloom's new classification of cognitive domain. Based on the coefficients of William Romey's content analysis form, the results show that the the book of the ninth grade mathematics was active in the text section ( including text and activities ) and was active in the pictures section in most chapters and in the questions section ( including exercises and work in Classes ) have been written at a high levels of Bloom's cognitive domain . | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Content Analysis, William Romey's technique, Bloom's classification of cognitive domain, book of the ninth grade mathematics textbook | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 419 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 379 |