تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,582 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,650 |
امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 3، شهریور 1399، صفحه 36-49 اصل مقاله (700.92 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مرتضی شاه بیگ* 1؛ تقی آقاحسینی2؛ افسانه کلباسی3 | ||
1کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهراء، اصفهان، ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان، ایران. | ||
3استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 11 آبان 1398، تاریخ بازنگری: 15 اسفند 1398، تاریخ پذیرش: 27 فروردین 1399 | ||
چکیده | ||
امروزه در دنیا یادگیریترکیبی با توسعه کیفی آموزش پیوند خوردهاست. یادگیریترکیبی، یک برنامه ترکیب موثر از روشها، مدلهای تدریس و سبکهای یادگیری است. از آنجا که این روش در ایران هنوز شناخته شده نیست، لزوم امکانسنجی دو چندان میشود. در امکانسنجی به صورت هدفمند نقاط ضعف و قوت، منابع مورد نیاز طی مراحل، کنترل، شناسایی هدف، شناسایی فرصت و تهدید طرح، مورد ارزیابی قرار میگیرد.هدف پژوهشحاضر، امکانسنجی بهکارگیری روش یادگیریترکیبی دانشآموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان البرز در سال تحصیلی 97-1396 است. جامعۀ پژوهش، تمامی مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان البرز به تعداد 7491 نفر بودند که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 364 نفرانتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامۀ محقق ساخته استفاده شد. یافتهها حاکی از آن بود که به جز در دو بعد، امکان اجرای روش یادگیریترکیبی در تمام مولفهها وجود دارد. مردان برای اجرای این روش آمادگی بیشتری از زنان دارند. تجربه آموزشی، از نظر مدیران و معلمان دربارۀ استقرار یادگیریترکیبی تفاوتی را نشان نمیدهد. از نظر مدیران، امکان اجرای روش ترکیبی وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
مطالعه امکان سنجی؛ روش یادگیری؛ یادگیری ترکیبی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Feasibility Study of Using BlendedLearning Method by studentsfrom the Viewpoint of Primary Schools'Managers and Teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
MORTEZA SHAHBEIG1؛ Taghi Agha Hosseini2؛ afsaneh kalbasi3 | ||
1Masters of Educational Science, Farhangian University of Isfahan, Isfahan, Iran (Corresponding | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Isfahan, Iran | ||
3Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Isfahan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Todayin the world, the Blended Learning has intertwined withthe qualitative development of education. Blended learning is an effective combination of methods, teaching models, and learning styles. Due to the fact that this method hasnot been known in Iran yet, the necessity of feasibility study becomes doubled. In the feasibility study, the resources needed during the process, control, target identification, opportunity identification and design threats are purposefully evaluated. The purpose of this study was to determine the feasibility of using students' blended learning method from the viewpoint of managers and teachers of elementary schools in the province of Alborz in academic year, 2017-18. The statistical population of researchincluded all the managers and teachers of the primary schools of Alborz province in a total of 7491 individuals, of which 364 were selected by cluster random sampling. Data was collected using a researcher-made questionnaire. The findings showed that, except in two dimensions, it is possible to implement a blended learning method in all of the components.Men are more prepared than women to implement this method. The educational experience does not differ from the viewpoint of managers and teachers regarding the deployment of blended learning. For managers it is not possible to implement a blended method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
FeasibilityStudy, Learning Method, Blended learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 494 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 453 |