تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,262,823 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,601 |
اهمیت آموزش مکانیک کوانتومی در متوسطه دوره دوم و بررسی بدمفهومش دانشآموزان در دوگانگی موج-ذره | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 21، اسفند 1399، صفحه 1-9 اصل مقاله (502.64 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سهراب آقایی* 1؛ محمدرضا قراغانی2 | ||
1استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی مقطع کارشناسی رشته آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 28 تیر 1399، تاریخ بازنگری: 31 مرداد 1399، تاریخ پذیرش: 06 مهر 1399 | ||
چکیده | ||
با ظهور مکانیک کوانتومی در اوایل قرن بیستم، علم فیزیک دچار دگرگونی عظیمی شد. خواص شگفت انگیزی که در پدیدههای کوانتومی مشاهده شد، باعث شد که علم کوانتوم در صنعت و پزشکی مورد توجه بسیاری از محققین قرار گیرد. به گونهای که امروزه پیشرفت در بسیاری از علوم مختلف مدیون ظهور مکانیک کوانتومی است. با توجه به کاربرد علم کوانتوم در حوزههای مختلف، آموزش مفاهیم مکانیک کوانتومی که نسبت به مفاهیم کلاسیکی بسیار متفاوت و در برخی موارد غیرقابل پذیرش هستند، از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این مقاله ابتدا به بررسی آموزش کوانتوم در کتب درسی متوسطه دوره دوم میپردازیم. سپس به عنوان نمونه میزان درک دانشآموزان متوسطه دوره دوم را از مفهوم دوگانگی موج-ذره با طرح چند پرسش بررسی میکنیم. | ||
کلیدواژهها | ||
مکانیک کوانتومی؛ دوگانگی موج-ذره؛ متوسطه دوره دوم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Importance of Teaching Quantum Mechanics in Secondary School and Investigating Students' Misunderstandings in Wave-Particle Duality | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr.Sohrab Aghaei1؛ Mohammad Reza Gharaghani2 | ||
1Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Undergraduate student in Physics Education, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
At the beginning of the 20th century, the advent of quantum mechanics changed the science of physics fundamentally. The amazing properties observed in quantum phenomena have attracted the attention of many researchers in industry and medicine. Today, progress in many different sciences due to the advent of quantum mechanics. Due to the application of quantum science in various fields, teaching quantum mechanics concepts, which are very different from classical concepts and in some cases are unacceptable, has special importance. In this paper, we examine the teaching of quantum mechanics in secondary school textbooks. Then, for instance, we examine the level of understanding of secondary school students in the concept of wave-particle duality with a few questions. In this paper, we examine the teaching of quantum mechanics in secondary school textbooks. Then, for instance, we examine the level of understanding of secondary school students in the concept of wave-particle duality with a few questions. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Quantum Mechanics, Wave-Particle Duality, Secondary School | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 284 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 344 |