تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,047 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,405 |
مقایسةروش درسپژوهی با روش سنتی بر افزایش مهارت داستاننویسی دانشجومعلمان | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 36-47 اصل مقاله (672.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
تاریخ دریافت: 16 فروردین 1399، تاریخ بازنگری: 23 تیر 1399، تاریخ پذیرش: 20 مرداد 1399 | ||
چکیده | ||
روشهای تدریس فعال و سازنده گرا برای یادگیری بهتر و عمیقتر طراحی شدند؛ وجود تنوع در رویکردها، الگوها، روشها و فنون تدریس، انتخاب هر یک از آنها را برای دروس مختلف دشوار میکند. یکی از وظایف حرفهای معلم، انتخاب درست و مناسب روش تدریس برای انواع محتوای درسی است. این پژوهش با انتخاب روش درسپژوهی برای آموزش داستاننویسی که بخشی از سرفصل درس نگارش خلاق دانشگاه فرهنگیان است، به مقایسة تاثیر این روش با روش سنتی پرداخته است. جامعة آماری این پژوهش، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مازندران هستند کهدر بین آنها به طور تصادفی، دو گروه از ورودیهای علوم تربیتی 97 به عنوان گروه آزمایش و گروه گواه انتخاب شدند. هر یک از گروهها بعد از ارائة متغیر مستقل مورد آزمون قرار گرفتند و نتایج تحقیق نشان داد گروه آزمایش (آموزش دیده به روش درسپژوهی) نه تنها در کل بلکه در نگارش تمام عناصر داستان، نسبت به گروه کنترل (آموزش دیده به روش سنتی)، به نمرات بالاتری دست یافت. بیشترین تفاوت نمره در عنصر پیرنگ و کمترین تفاوت در عنصر نقطه تعلیق مشهود بود. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 69 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 93 |