
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,868 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,208 |
بررسی میزان کاربست اینترنت در راستای ارتقای توسعه حرفهای در بین معلمان ابتدایی اصفهان | ||
توسعه حرفه ای معلم | ||
دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 17، آذر 1399، صفحه 13-30 اصل مقاله (885.15 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
نویسنده | ||
ستاره موسوی* | ||
دانش آموخته دکتری برنامه ریزی درسی و آموزگار ابتدایی | ||
چکیده | ||
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی میزان کاربست اینترنت در راستای ارتقای توسعه حرفهای در بین معلمان ابتدایی اصفهان بوده است. جامعه آماری شامل 1969 نفر از معلمان ناحیههای 1، 3 و 4 اصفهان بود که تعداد 170 نفر بهعنوان نمونه موردمطالعه از طریق فرمول مورگان و بهصورت نمونهگیری طبقهای نسبی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته، جهت بررسی میزان کاربست اینترنت در نظام آموزشی در میان معلمان ابتدایی اصفهان بوده است. روایی پرسشنامهها از طریق نظرات متخصصان، و پایایی نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و 91/0 برآورد شده است. یافتهها نشان داد پاسخگویان در حد کم از اینترنت جهت شرکت در فعالیتهای درس گروههای علمی استفاده کردهاند و در حد زیاد از اینترنت برای انجام فعالیتهای علمی و پژوهشی در راستای ارتقای توسعه حرفهای استفاده مینمایند. اکثر معلمان در خصوص اثربخشی اینترنت در ارتقای توسعه حرفهای، از آگاهی بالایی برخوردارند، ولی سطح کاربرد اینترنت در خصوص ارتقای توسعه حرفهای کمتر از متوسط است. | ||
کلیدواژهها | ||
اینترنت؛ معلمان؛ توسعه حرفهای؛ فناوری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation of Internet Use for The Promotion of Professional Development (The Case of Elementary School Teachers in Isfahan) | ||
نویسندگان [English] | ||
setareh Mousavi | ||
PhD. in curriculum development, elementary school teacher, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The main purpose of this study was to investigate the use of the Internet in order to promote professional development among primary school teachers in Isfahan. Statistical population included all 1969 teachers of districts 1, 3 and 4 of Isfahan. 170 teachers (67 were from district 1, 57 from district 3 and 46 from district5) were chosen as the statistical sample based on stratified sampling method. Research instruments was a researcher-made questionnaire surveying the Internet use at the educational system among primary school teachers in Isfahan. The validity of the questionnaire was examined by the view of experts and its reiliability was calculated by Cronbach Alpha (r= 91%). To analyze data, descriptive and inferential statistics were employed. The findings showed that the participants use internet for scientific and research purposes for professional development at a high level. They, to some extent, use internet services for promoting professional development. Most of the teachers’ awareness about the effectiveness of using internet in the promotion of professional development was at the level but their use of internet in this respect was at the moderate level. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Internet, teachers, professional development, technology | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 311 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 314 |