تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 2,988 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,255,993 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,646,480 |
بررسی رابطه خلاقیت طراحی واحد یادگیری درس عربی با مهارت آفرینی دانشجویان در رشته آموزش زبان عربی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) اهواز | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب | ||
دوره 2، شماره 2، شهریور 1399، صفحه 129-147 اصل مقاله (305.01 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسن جرفی* 1؛ محمود منظری* 2 | ||
1سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان | ||
2معاون آموزشی پردیس حضرت رسول اکرم | ||
تاریخ دریافت: 03 آذر 1399، تاریخ بازنگری: 16 اسفند 1399، تاریخ پذیرش: 19 آذر 1399 | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین خلاقیت طراحی و تولید واحد یادگیری درس عربی با مهارت آفرینی دانشجویان دختر در آموزش زبان عربی در دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) اهواز در سال 1396 انجام گرفت. در این پژوهش با جامعه هدف قراردادن دانشجویان دختر رشته عربی دانشگاه فرهنگیان که حجم آن 140 نفر می باشد و هم چنین با در نظر گرفتن نمونه روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی به حجم 60 نفر، به بررسی عوامل مؤثر براجرای رابطه بین خلاقیت طراحی واحد یادگیری با مهارت آفرینی دانشجویان دختر در آموزش زبان عربی می پردازد. برای گرداوری اطلاعات، محقق با در نظر گرفتن اهداف پژوهش، پرسشنامه ای شامل 12 سوال از روش آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار داد که مورد تایید قرار گرفت. در این تحقیق ضمن تعریف خلاقیت و مهارت آفرینی از دیدگاه های مختلف وبررسی رابطه بین خلاقیت طراحی واحد یادگیری وابعاد آن (انعطاف پذیری، پذیرش ریسک و خطر، اعتماد به نفس) بر مهارت آفرینی دانشجویان دختر در آموزش زبان عربی مسئله مورد تبیین قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
خلاقیت؛ مهارت آفرینی؛ درس طراحی واحد یادگیری؛ آموزش زبان عربی؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the Relationship between Creativity in Designing an Arabic Lesson Learning Unit and Creating Students' Skills in Arabic Language Education, Farhangian University, Hazrat Fatemeh Zahra Campus, Ahvaz | ||
نویسندگان [English] | ||
HASSAN JORFI1؛ mahmood manzari2 | ||
1MANAGER OF FARHANGYAN UNIVERSITY, AHWAZ, IRAN | ||
2Educational Assistant | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the relationship between design creativity and production of Arabic course learning unit with female students' skills in teaching Arabic language in Farhangian University of Hazrat Fatemeh Zahra Campus in Ahvaz in 2017. In this study, targeting the female Arabic students of Farhangian University, which has a volume of 140 people, and also considering the sample of random sampling method with a volume of 60 people, to examine the effective factors for the relationship between creativity and design of learning unit. Deals with the skills of female students in teaching Arabic.To collect information, the researcher, considering the objectives of the research, examined a questionnaire consisting of 12 questions from Cronbach's alpha method, which was approved. In this study, while defining creativity and skill development from different perspectives and examining the relationship between learning unit design creativity and its dimensions (flexibility, risk and risk acceptance, self-confidence) on female students' skill development in Arabic language teaching, the issue was explained. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Creativity, skill creation, learning unit design course, Arabic language teaching, Farhangian University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 619 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 347 |