تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,459 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,171 |
جستاری در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 25، خرداد 1400، صفحه 23-48 اصل مقاله (334.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد نیکخواه1؛ مهدی قنبری* 2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات برنامه درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 24 خرداد 1399، تاریخ بازنگری: 11 اسفند 1399، تاریخ پذیرش: 26 اسفند 1399 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش، کاوشی در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان بودهاست. پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی و پیمایشی(پرسشنامه و مصاحبه) بوده است. جامعهآماری بخش پرسشنامهای پژوهش شامل تمامی فرهنگیان مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی، معلمان و سایر کارکنان اداره کل و مناطق/نواحی 17 گانه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری بوده که از روش نمونه-گیری طبقهای 407 نفر از آنها انتخاب شدند. جامعهآماری بخش مصاحبه شامل تمامی مسئولان و کارشناسان آموزش نیروی انسانی و فناوری ادارههای آموزش و پرورش استان بوده که به روش نمونهگیری هدفمند، همه آنها به عنوان نمونه آماری محسوب شده و با آنان به صورت هدایت کلیات مصاحبه شده است(30 نفر). روایی پرسشنامه را کارشناسان تاًیید نموده و پایایی آن حدود 96/ محاسبه شد. پایایی مصاحبهها از روش بررسی همکار، بررسی اعضا و سهسوسازی تاًمین گشت. در مجموع طبق نتایج این پژوهش، آزمونهای مجازی ضمن خدمت الکترونیکی استان از وضعیت چندان مناسبی در زمینههای مورد بررسی برخوردار نبودهاند و برای رسیدن این آزمونها به وضعیت مناسب تلاشهای زیادی لازم است که از طرف افراد و گروههای مختلف صورت پذیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ ضمن خدمت؛ فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Exploration of a virtual in-service teacher training courses Chaharmahal va Bakhtiari Province: a mixed study | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Mohamad Nik khah1؛ Mehdi Ghanbari2 | ||
1Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Master student of curriculum studies, Islamic Azad University, Shahrekord, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the virtual training courses were teachers. Analytical research and surveys (questionnaires and interviews), respectively. The population of the survey consisted of all cultural administrators, educational assistants, teachers and other staff of the regions / areas 17 educational districts in the Chaharmahal Va Bakhtiari Province that the sampling class 407 of them were selected. The population of the interviews, including all the officials and experts training of human resources and IT departments of the provincial education. Purposive sampling method, all of them considered as samples and were interviewed them for general guidance (30). Experts confirmed the validity and reliability of about /96 calculation. Interviews reliability of the method of peer review, the effectiveness of three mainstreaming funded. In total, According to the findings, Test virtual electronic service of the poor situation in the areas examined did not have and efforts to achieve the appropriate tests to be carried out by different individuals and groups. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
virtual educational, In-service training, Teachers | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 426 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 352 |