تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,263,652 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,653,491 |
اثربخشی حلِ مسئله در آموزش فیزیک | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 7، شماره 22، خرداد 1400، صفحه 1-10 اصل مقاله (699.03 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مجید افشاری* | ||
استادیار گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 07 آذر 1399، تاریخ بازنگری: 25 آذر 1399، تاریخ پذیرش: 30 آذر 1399 | ||
چکیده | ||
هدف آموزش فیزیک آن است که دانشآموزان در مسیرِ کسب مهارت در فیزیک قرار گیرند، توانایی کاربرد مفاهیم فیزیکی در موقعیتهای فیزیکی و استدلال با آنها را توسعه دهند و بتوانند گسترهی وسیعی از انواع مسائل، شامل مسائل جدید را حل کنند. اهمیت استفاده از حلِ مسئله در آموزش فیزیک بر کسی پوشیده نیست. با وجود این، حلِ مسئله، به روشی که معمولاً مورد استفاده قرار میگیرد، در رسیدن به اهداف مذکور آنچنان که باید، مؤثر نیست و نیاز به بازنگری دارد. در این مقاله، با توجه به پژوهشهای صورت گرفته در حوزه آموزش فیزیک توضیح داده میشود که چرا حلِ مسئله به روشهای سنتی در کسب مهارت واقعی در فیزیک کمبازده است و بازنگری در آموزش و حلِ مسئله مورد بررسی قرار میگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
مسئله؛ حلِ مسئله؛ فیزیک؛ مهارت در فیزیک | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of Problem Solving in Physics Instruction | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Majid Afshari | ||
Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of physics instruction is leading students to progress towards expertise in physics, to develop the ability to apply physics concepts to physical situations and reason with them, and to solve a wide range of problem types, including novel ones. Problem solving is central to physics instruction. Problem solving, however, as is traditionally used, is not as effective as it should be in achieving these goals and needs to be reconsidered. In this paper, according to results from physics education research, demonstrate that why traditional ways of using problem solving are ineffective for promoting true physics expertise and rethinking instruction and problem solving are explored. The purpose of physics instruction is leading students to progress towards expertise in physics, to develop the ability to apply physics concepts to physical situations and reason with them, and to solve a wide range of problem types, including novel ones. Problem solving is central to physics instruction. Problem solving, however, as is traditionally used, is not as effective as it should be in achieving these goals and needs to be reconsidered. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
problem, problem-solving, physics, physics expertise | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 288 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336 |