 
				| تعداد نشریات | 25 | 
| تعداد شمارهها | 493 | 
| تعداد مقالات | 3,836 | 
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,718 | 
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,176 | 
| بررسی مقوله های اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی | ||
| پژوهش در آموزش تاریخ | ||
| دوره 1، شماره 4، اسفند 1399، صفحه 20-31 اصل مقاله (408.08 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): RHE-2102-1026 | ||
| نویسندگان | ||
| مختار ذاکری* ؛ عذرا علی پور* | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی مقولههای اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی است. این پژوهش از نوع کاربردی و با استفاده از روش تحلیل محتواست. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از روشهای توصیفی و روش آنتروپی شانون استفاده شده است. جامعۀ آماری شامل کتابهای تایخ پنجم و ششم ابتدایی 98- 1397 است. نتایج تحلیل محتوا نشان داد که در محتوای تاریخی کتابهای مطالعات اجتماعی پایۀ پنجم و ششم ابتدایی بخش تاریخ، از بین مؤلفههای مورد بررسی، مؤلفۀ خودآگاهی و احترام به ترتیب با ضریب اهمیت 144/0 و 140/0 بیشترین توجه را به خود اختصاص داده است و در این میان مؤلفه رعایت قانون، محیط زیست، پذیرش دیگران و تصمیم گیری به ترتیب با ضریب اهمیت 00004/0 و 00004/0 و 00002/0 و00002/0 کمترین میزان توجه بخش تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ پنجم و ششم ابتدایی را به خود اختصاص دادهاند | ||
| کلیدواژهها | ||
| مطالعات اجتماعی؛ تاریخ؛ آموزش شهروندی؛ تحلیل محتوا؛ آنتروپی شانون | ||
| آمار تعداد مشاهده مقاله: 189 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 424 | ||