تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,240 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,341 |
ارائه الگوی تدریس با رویکرد نوین در جهت آموزش تلفیقی | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 1، مرداد 1400، صفحه 8-20 اصل مقاله (402.96 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
الهه قاسمپور خوشرودی* | ||
دکتری برنامه ریزی درسی ، مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 16 اسفند 1399، تاریخ بازنگری: 20 مرداد 1400، تاریخ پذیرش: 06 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر درصدد بوده است که رویکرد نوین خدمات محوری در تدریس تلفیقی دروس ابتدایی را ارائه دهد. پژوهش با استفاده از روشهای پژوهش کیفی در راستای پاسخگویی به سه سوال اساسی شکل گرفته است. سوال اول مبنی بر تبیین مبانی برنامه درسی خدمات محور با استفاده از روش پژوهش اسنادی_استنتاجی پاسخ داده شده است. در ادامه، عناصر اساسی برنامه درسی خدمات محور شامل اهداف، محتوا، رویکردهای یاددهی-یادگیری و ارزشیابی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته و تحلیل داده های حاصل تبیین شده است. در نهایت با بهره گیری از روش پژوهش نظریه ای، الگوی پیشنهادی برنامه درسی خدمات محور طراحی شده است. کلید واژه ها: الگو، برنامه درسی، یادگیری خدمات محور، روش تدریس، ابتداییدر ادامه، عناصر اساسی برنامه درسی خدمات محور شامل اهداف، محتوا، رویکردهای یاددهی-یادگیری و ارزشیابی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته و تحلیل داده های حاصل تبیین شده است. در نهایت با بهره گیری از روش پژوهش نظریه ای، الگوی پیشنهادی برنامه درسی خدمات محور طراحی شده است. کلید واژه ها: الگو، برنامه درسی، یادگیری خدمات محور، روش تدریس، ابتدایی | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه ها: الگو؛ برنامه درسی؛ یادگیری خدمات محور؛ روش تدریس؛ ابتدایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Providing a teaching model with a new approach to integrated education | ||
نویسندگان [English] | ||
elahe ghasempor khoshrodi | ||
Teacher Training University, Arak | ||
چکیده [English] | ||
The present study aims to provide a new service-oriented approach in the combined teaching of elementary courses. The research has been formed using qualitative research methods in order to answer three basic questions. The first question based on explaining the basics of service-oriented curriculum has been answered using the documentary-inferential research method. In the following, the basic elements of the service-oriented curriculum including objectives, content, teaching-learning approaches and evaluation are explained using semi-structured interviews and data analysis. Finally, using the theoretical research method, the proposed service-oriented curriculum model is designed.Keywords: template, curriculum, service-oriented learning, teaching method, elementaryKeywords: template, curriculum, service-oriented learning, teaching method, elementary The present study aims to provide a new service-oriented approach in the combined teaching of elementary courses. The research has been formed using qualitative research methods in order to answer three basic questions. The first question based on explaining the basics of service-oriented curriculum has been answered using the documentary-inferential research method. In the following, the basic elements of the service-oriented curriculum including objectives, content, teaching-learning approaches and evaluation are explained using semi-structured interviews and data analysis. Finally, using the theoretical research method, the proposed service-oriented curriculum model is designed.Keywords: template, curriculum, service-oriented learning, teaching method, elementaryKeywords: template, curriculum, service-oriented learning, teaching method, elementary | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: template, curriculum, service-oriented learning, teaching method, elementary | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 764 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 795 |