تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,231,004 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,205 |
پدیدارشناسی تجارب معلمان از آسیبهای آموزش در کلاسهای چند پایه روستایی کرمانشاه و راهکارهای بهبود کیفیت آموزش در آنها | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 1، مرداد 1400، صفحه 29-39 اصل مقاله (734.29 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیر مرادی* ؛ محسن کردلو | ||
دکتری فلسفه آموزش و پرورش ،دانشگاه خوارزمی ، مدرس دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 18 فروردین 1400، تاریخ بازنگری: 20 مرداد 1400، تاریخ پذیرش: 06 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، پدیدارشناسی تجارب معلمان از آسیبهای آموزش در کلاسهای چند پایه روستایی و راهکارهای بهبود آموزش در آنها است. برای درک تجارب زیسته معلمان از روش پژوهش نمودشناسی تفسیری که از رویکردهای پژوهش کیفی و روش تحلیل محتوا است، استفاده شده است. نمونه آماری پژوهش حاضر، بر اساس نمونهگیری هدفمند، از بین معلمانی انتخاب شدند که بیش از دو سال در کلاسهای چند پایه سابقه تدریس داشتهاند. دادهها از راه مصاحبههای ژرف نیمه سازمانیافته با 12 معلم (6 مرد و 6 زن) در مورد تجارب و ادراکشان درباره سوالات پژوهش جمع آوری و سپس به روش ون منن تحلیل شدند. بر بنیاد یافته های پژوهش، آسیبهای آموزش در کلاسهای چند پایه شامل کمبود وقت، امکانات و تجهیزات کمکآموزشی، بهرهگیری از معلمان کمانگیزه و کمتجربه، شیوههای تدریس ناکارآمد، تفاوت سنی و ترکیب جنسیتی، دو زبانه بودن، ضعف علمی پایهای ، غیبت زیاد است. بهرهگیری از فناوریهای آموزشی، انتخاب معلمیار، الگوهای نوین تدریس، حمایت مسئولان، تهیه تجهیزات کمکآموزشی و استفاده از معلمان باانگیزه راهکارهای پیشنهادی جهت بهبود کیفیت آموزش مدارس چندپایه بودند. در پایان میتوان چنین نتیجهگیری کرد که با بکارگیری راهکارهای آموزشی و روانشناختی، دانشآموزان چندپایه میتوانند پیشرفتی همسان با دانشآموزان کلاسهای تکپایه داشته باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
پدیدارشناسی "؛ آسیبهای آموزشی "؛ چند پایه "؛ روستایی "؛ "؛ کیفیت آموزش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Phenomenology of teachers' experiences of Training injuries In multi-grade rural classes in Kermanshah and strategies to improve the quality of education in them | ||
نویسندگان [English] | ||
Amir Moradi؛ Mohsen kordlou | ||
کرمانشاه- بلوار عشایر (خیابان سنجابی) کوچه شهید کاظمی، پلاک 39 کدپستی 6714717887 | ||
چکیده [English] | ||
The aim of the present study is to Phenomenology of teachers' experiences of Training injuries In multi-grade rural classes in Kermanshah and strategies to improve the quality of education in them. To understand the lived experiences of teachers, the method of interpretive morphology, which is a qualitative research approach and content analysis method, has been used. The statistical sample of the present study, based on purposive sampling, was selected from teachers who have taught in multi-grade classes for more than two years. Data were collected through in-depth semi-organized interviews with 12 teachers (6 males and 6 females) about their experiences and perceptions of research questions and then analyzed by Van Manen method. According to the research findings, the training injuries in multi-grade classes include lack of time, teaching aids and facilities, use of less motivated and inexperienced teachers, inefficient teaching methods, age difference and gender composition, bilingualism, basic scientific weakness, and high absenteeism. Suggested strategies for improving the quality of multi-level school education include the use of educational technologies, teacher selection, new teaching models, support from officials, provision of teaching aids and the use of motivated teachers. In the end, it can be concluded that by applying educational and psychological strategies, multi-level students can make the same progress as students in single-grade classes | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Phenomenology", Educational injuries", Multi-grade", Rural", ", Quality of education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 519 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 474 |