تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,941 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,115 |
بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت و امنیت روانی با بهزیستی روانشناختی دانش آموزان در کلاس های چند پایه و تلفیقی | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
دوره 1، شماره 1، مرداد 1400، صفحه 85-92 اصل مقاله (285.21 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
معصومه حسن پور* | ||
دکترای مدیریت/دانشگاه آزاد اسلامی گرگان | ||
تاریخ دریافت: 31 اردیبهشت 1400، تاریخ پذیرش: 06 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت وامنیت روانی با بهزیستی روانشناختی دانش آموزان در کلاسهای چند پایه و تلفیقی بود. در این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشآموزان دختر و پسر مقطع سوم متوسطه شهر ساری، که درسال تحصیلی 1400-1399 شاغل به تحصیل بوده و بالغ بر 1520 نفر بودند. در این پژوهش بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 307 دانش آموز به عنوان گروه نمونه از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد اعتیاد به اینترنت، پرسشنامه امنیت روانی، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی و پرسشنامه محقق ساخته شرکت درکلاسهای چند پایه و تلفیقی استفاده شده است. که روایی محتوایی آن بر اساس نظر متخصصان مدیریت تأیید و پایایی آنها نیز در پژوهش حاضر با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. . در بخش توصیفی مشخصههای آماری و در بخش استنباطی از آزمون (K-S ) به منظور نرمال بودن توزیع دادهها، و تحلیل آنالیز رگرسیون استفاده شده است. نتایج نشان داد اعتیاد به اینترنت وامنیت روانی با بهزیستی روانشناختی دانش آموزان رابطه مثبت و معنا داری دارد، یه طورییکه بخش زیادی از بهزیستی روانشناختی دانش آموزان توسط اعتیاد به اینترنت و وامنیت روانی تبیین میشود. همچنین نتابج نشان داد شرکت در کلاسهای چند پایه و تلفیقی در بهزیستی روانشناختی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد. به طوریکه کلاسهای چند پایه و تلفیقی در افزایش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان موثر است. | ||
کلیدواژهها | ||
کلاس های چند پایه و تلفیقی؛ اعتیاد به اینترنت؛ امنیت روانی؛ بهزیستی روانشناختی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the relationship between Internet addiction and mental security with psychological well-being of students in multi-grade and integrated classes | ||
نویسندگان [English] | ||
Masoumeh Hasanpour | ||
PhD in Management / Islamic Azad University of Gorgan | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the relationship between Internet addiction and psychological security with psychological well-being of students in multi-grade and integrated classes. In this research, descriptive-survey method has been used. The statistical population of the study included male and female high school students in Sari, who were employed in the academic year 1399-1400 and numbered 1520 people. In this study, based on Krejcie and Morgan table, 307 students were selected as a sample group through simple random sampling method. To collect the required data in this research, the standard Internet addiction questionnaire, mental security questionnaire, psychological well-being questionnaire and a researcher-made questionnaire were used in multi-grade and integrated classes. Its content validity was calculated based on the opinion of management experts and their reliability was calculated and confirmed in the present study using Cronbach's alpha test. . In the descriptive part, statistical characteristics and in the inferential part, the test (K-S) was used to normalize the data distribution, and regression analysis was used. The results showed that Internet addiction and psychological security have a positive and significant relationship with students 'psychological well-being, so that a large part of students' psychological well-being is explained by Internet addiction and psychological security. Natabaj also showed that participating in multi-grade and integrated classes has a significant effect on students' psychological well-being. So that multi-grade and integrated classes are effective in increasing students' psychological well-being. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Multiple and Integrated Classes, Internet Addiction, Psychological Security, Psychological Welfare | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 497 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 371 |