| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 495 |
| تعداد مقالات | 3,846 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,681,799 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,719,599 |
آماده سازی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان در مراکز تربیت معلم با توجه به چالشهای آینده | ||
| تجارب معلمی | ||
| مقاله 2، دوره 1، شماره 3، خرداد 1400، صفحه 33-64 اصل مقاله (424.51 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل | ||
| نویسنده | ||
| هدایت الله تقی زاده | ||
| استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان، تهران | ||
| چکیده | ||
| معلمان به عنوان یکی از عوامل مؤثر در روند آموزشی، نقش مهمی در ایجاد تمدنها دارند، زیرا یادگیرنده از طریق تعامل با او تجربیات، دانش، نگرش و ارزشها را بدست میآورد. موضوع آمادگی و تربیت معلمان، مورد توجه بسیاری از اهالی آموزش و پرورش است وآمادگی و پیشرفت حرفهای آنان یکی از اصول اساسی در بهبود آموزش محسوب میشود. این امر به دلیل اهمیت زیاد درخور توجه است و توسعه حرفهای اصلیترین نکته برای دستیابی به مهارتهای حرفهای برای دانشجومعلمان است. این مطالعه با هدف شناسایی زمینههای آمادگی دانشجومعلمان و پیشرفت حرفهای آنان انجام میشود که یک تحقیق کاربردی با روش توصیفی- تحلیلی است و از طریق محورهای زیر انجام میشود: روندهای بینالمللی معاصر در مورد سیاست پذیرش دانشجومعلمان در مراکز تربیت معلم. روندهای اخیر در ادغام آمادگی معلمان پیش از خدمت و پیشرفت حرفهای آنان. روندهای اخیر در سیستم مطالعه و برنامهها در مراکز تربیت معلم.گرایشهای مدرن برای برنامههای کارورزی و برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان. این مطالعه نشاندهنده علاقۀ روزافزون کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه به روندهای مدرن در زمینه آمادگی معلمان و پیشرفت حرفهای آنان است و نتیجه گرفته شد که آمادهسازی معلمان یک روند مداوم است که شامل آمادهسازی قبل از خدمت و آموزشهای ضمن خدمت است و به این نتیجه رسیدیم که در باید در مراکز برنامهای برای فعالیت دانشجومعلمان پیشبینی شود تا بیاموزند که چگونه یاد بگیرند و چگونه یادگیری خود را سازماندهی کنند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ترببت معلم؛ دانشجومعلم؛ کارورزی؛ توسعه حرفهای | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 574 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 330 |
||