تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,262,522 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,414 |
الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق | ||
اخلاق حرفه ای در آموزش | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، دی 1400، صفحه 59-105 اصل مقاله (445.62 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
محمدرضا وحدانی اسدی* | ||
گروه علوم تربیتی، دانشگده علوم انسانی دانشگاه بجنورد | ||
تاریخ دریافت: 18 مهر 1399، تاریخ پذیرش: 06 دی 1399 | ||
چکیده | ||
انسان دارای ابعاد وجودی متنوعی است که برای شکوفا شدن و متعالی شدن این ابعاد و استعدادها، احتیاج به تربیت دارد. در این میان پرورش فضایل اخلاقی یکی از مهمترین و درعینحال مشکلترین کارها است و انجام این کار از هدفهای مهم و والای جوامع بشری است. آموزش اخلاق، تعامل به منظور دستیابی به عمل اخلاقی معطوف به خیر. پژوهش حاضر در راستای ارائه الگوی طراحی آموزشی برای آموزش اخلاق، از روش مرور مبانی نظری، جهت ارائه الگوی مفهومی و روندی استفاده گردید. یافته پژوهش حاضر در زمینه ارائه الگو، شامل بازشناسی نظریه ها، مفاهیم و عوامل مؤثر در آموزش اخلاق و طبقهبندی آنها، ارائه نقشه مفهومی برای آنها و ارائه الگوی طراحی آموزشی برای آموزش اخلاق بود. الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق در توسعه (شامل جمعآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل مخاطب، تعیین ابعاد برنامه، طراحی آموزشی، تولید، اجرا، ارزشیابی و بازنگری) دارای رویکرد نظامند و در طراحی آموزشی دارای رویکرد سازنده گرایی انتقادی (شامل آماده سازی، عمل، تبیین، انتقاد و انگیزش) است. | ||
تازه های تحقیق | ||
| ||
کلیدواژهها | ||
"طراحی آموزشی"؛ "الگو"؛ "اخلاق" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
instructional design model, for moral instruction | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Reza Vahdani Asadi | ||
Department of Educational Sciences, Faculty of Humanities, Bojnord University | ||
چکیده [English] | ||
Human have various dimensions that for flourish and sublime, of this dimensions and talent need to be educated. The cultivation of virtue, yet one of the most difficult things and do the important goals and sublime of human societies. Moral instruction, interaction in order to achieve moral action good oriented. The current study aims to delivery instructional design model for moral instruction, using a systematic review of research, exploratory succession design was performed for delivery model. The review of literature, was used to introduce a conceptual and procedural model. The finding of this research in the field of model delivery, recognition theory, concepts and factors in moral instruction and classify them, delivery concept map and delivery instructional design model for moral instruction. Instructional design model for moral instruction at development (including data collection, analysis of audience, determine the dimension of the program, instructional design, production, implementation, evaluation and revision) have a systematic approach and in instructional design have a constructive Critical approach (including preparation, action, explain, criticize, motivation, repetition action). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"instructional design", "model", "moral" | ||
اصل مقاله | ||
| ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 447 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 370 |