تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,264,743 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,654,938 |
Enriching Student Teaching Experiences Through Follow-Up Collegial Discussions | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 1-26 اصل مقاله (253.34 K) | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
نویسنده | ||
Parviz Ahmadi* | ||
English Department, Farhangian University, Sanandaj, Iran | ||
تاریخ دریافت: 07 دی 1399، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
This study investigated how several pre-service EFL teachers in an undergraduate programme engaged in a series of collegial discussions after their student teaching experiences over the third year of the programme and how the collegial interactions nurtured their professional development. The individual interviews and group discussions were audio-recorded and transcribed in verbatim. The findings indicated that the active participation of the participant teachers in collegial discussions following their student teaching experiences facilitated learning in a collaborative learning community. The participants shared their personal practical experiences, scaffolded their peers and developed their professional knowledge in several aspects. Their awareness of pedagogical challenges was raised and they addressed their learners'' needs and learning strategies in real classroom settings more effectively. The collegial interactions focused on the transfer of theories learned from the disciplinary textbooks to the pedagogical realities of the EFL educational settings. The engagement of the student teachers in collegial discussions made them reconsider their pedagogical beliefs and practices. | ||
کلیدواژهها | ||
Collegial Discussions؛ student teaching؛ pre-service EFL teachers | ||
عنوان مقاله [English] | ||
غنی سازی تجارب تدریس دانشجومعلمین از طریق بحث و تبادل نظر | ||
نویسندگان [English] | ||
پرویز احمدی | ||
گروه آموزشی زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، سنندج، ایران. | ||
چکیده [English] | ||
در این تحقیق، چگونگی مشارکت چند معلم زبان انگلیسی آتی در برنامه کارشناسی به تعدادی جلسات گفتگویی همکارانه پس از تجربههای آموزشی دانشجویی خود در طول سال سوم برنامه و چگونگی این تعاملات همکارانه رشد حرفهای آنها را تقویت کرد، بررسی شد. مصاحبههای فردی و گفتگوهای گروهی به صورت صوتی ضبط و بصورت حرفهای ترجمه شدند. یافتهها نشان داد که مشارکت فعال معلمان شرکتکننده در گفتگوهای همکارانه پس از تجربههای آموزشی دانشجویی، یادگیری در جامعه یادگیری همکارانه را تسهیل کرد. شرکتکنندگان تجربیات عملی شخصی خود را به اشتراک گذاشتند، همدرسان خود را راهنمایی کردند و دانش حرفهای خود را در چندین جنبه توسعه دادند. آگاهی آنها از چالشهای پدیدارشده در آموزش بهبود یافت و آنها نیازها و راهبردهای یادگیری دانشآموزان خود را در تنظیمات کلاسی بیشتر بهبود بخشیدند. تعاملات همکارانه بر روی انتقال تئوریهای یادگیری شده از کتابهای درسی رشته به واقعیتهای آموزشی زبان انگلیسی تمرکز داشت. مشارکت دانشجویان آتی در گفتگوهای همکارانه باعث مرور مجدد باورها و روشهای آموزشی آنها شد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
بحث و تبادل نظر, یادگیری, تدریس به دانشجویان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 458 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 273 |