تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,262,733 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,549 |
Evaluation of Pre-Intermediate Three (Pre-3) English Textbook of Iran Language Institute | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 174-194 اصل مقاله (415.27 K) | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2021.1822 | ||
نویسندگان | ||
Mohammad Reza Khodadust* ؛ Banafshe Rahbar | ||
Farhangian University, Zanjan, Iran | ||
تاریخ دریافت: 19 فروردین 1400، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
As the most basic means of instruction and learning, textbooks play a pivotal role in teaching any language since they provide a dependable source of language input for learners. However, with the wide array of textbooks available in the market, opting for the textbooks suiting the peculiar educational parameters of different settings, seems to be a cumbersome task; therefore, to gain greater educational outcomes, to save time, and to incur less costs on learning, logical selection of textbooks through scientifically sound principles seems to be a sensible strategy. The present study utilized an a priori evaluation of the widely-used Pre-intermediate Three (Pre3) textbook of Iran Language Institute (ILI) by using two textbook evaluation schemes by Grant and Demir and Ertas. The results indicated that, despite the numerous merits of the mentioned textbook, including the active role of the learners in completing the tasks, it has got a rather traditional view of the learners’ roles, and one-way teacher-student interaction predominates at the expense of invaluable group and team interaction. Moreover, the written mode of input outweighs the oral one and with its over-emphasis on forms instruction, it prescribes structures for use by learners. Some revisions, are, finally, proposed to make the book more suitable for the Digi-minded learners today. | ||
کلیدواژهها | ||
Textbook Evaluation؛ Grant؛ Iran Language Institute | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارزیابی کتاب سطح متوسطه 3 کانون زبان ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
محمدرضا خدادوست؛ بنفشه رهبر | ||
چکیده [English] | ||
به عنوان ابزار اساسی ترین آموزش و یادگیری، کتابهای درسی نقش اساسی در آموزش هر زبان را ایفا میکنند زیرا منبع قابل اعتمادی از ورودی زبان برای دانشآموزان فراهم میکنند. با این حال، با توجه به تنوع گسترده کتابهای درسی موجود در بازار، انتخاب کتابهای درسی مناسب با پارامترهای آموزشی مختلف، به نظر یک وظیفه پردردسر میآید؛ بنابراین، برای به دست آوردن نتایج آموزشی بیشتر، صرفه جویی در زمان و هزینه کمتر برای یادگیری، انتخاب منطقی کتابهای درسی از طریق اصول علمی معقول به نظر میرسد. در مطالعه حاضر، ارزیابی از پیش از کتاب درسی سطح پیشمتوسط سه (Pre3) از موسسه زبان ایران (ILI) با استفاده از دو روش ارزیابی کتاب درسی توسط گرانت و دمیر و ارتاص انجام شد. نتایج نشان داد که علیرغم مزایای بسیاری از کتاب درسی مذکور، از جمله نقش فعال دانشآموزان در تکمیل وظایف، دیدگاه نسبتاً سنتی این کتاب درباره نقش دانشآموزان وجود دارد و تعامل یکطرفه معلم-دانشآموز به شدت به نفع تعامل گروهی و تیمی بیارزش است. علاوه بر این، حالت نوشتاری ورودی بیشتر از حالت شفاهی است و با تاکید بیش از حد بر آموزش فرمها، ساختارهای استفاده شده توسط دانشآموزان تعیین میشوند. در نهایت، برخی بازبینیها ارائه شدهاند تا کتاب درسی بهتری برای دانش آموزانی که با فکر دیجیتالی به دنیای امروز پیوستهاند، فراهم شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ارزیابی کتاب درسی, گرانت, کانون زبان ایران | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 293 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 587 |