تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,281,064 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,673,164 |
واکاوی آسیب های دوره مهارت آموزی ماده 28: مطالعه کیفی دیدگاه مهارت آموزان دبیری ریاضی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 7، شماره 28، اسفند 1400، صفحه 67-84 اصل مقاله (1.06 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
حمیدرضا کاشفی* | ||
استادیار گروه آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 08 اسفند 1398، تاریخ بازنگری: 21 خرداد 1399، تاریخ پذیرش: 27 خرداد 1399 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، آسیب شناسی دوره یک ساله مهارت آموزی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان و چالش های این دوره اعم از نحوه ی اجرای دوره، دروس دوره، کارآموزی و آزمون اصلح از منظر مهارت آموزان است. این پژوهش در قالب رویکرد کیفی و با استفاده از روش پدیدار شناسی انجام گرفته است. بر اساس نمونه گیری هدفمند، 31 مهارت آموز رشته ی دبیری ریاضی دانشگاه فرهنگیان-پردیس شهید باهنر اصفهان که در سال 98-1397 مشغول گذراندن دوره ی مهارت آموزی تحت عنوان مهارت آموزان ماده 28 بودند در این پژوهش مشارکت داشتند. ﺑﺮای ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت، از پرسش نامه های باز پاسخ در ابتدای دوره، انتهای نیم سال اول و پایان دوره یک ساله مهارت آموزی استفاده شد و روایی آن ها مورد تایید متخصصین علوم تربیتی قرار گرفت. ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪدﺳﺖ آﻣﺪه، مهارت آموزان موافق برگزاری دوره در دو نیم سال تحصیلی نبودند و نقدها و پیشنهاداتی برای اصلاح دروس در نظر گرفته شده برای دوره و همچنین نحوه ی اجرا و ارزشیابی دوره داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
آسیب شناسی؛ داﻧﺸﮕﺎهﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن؛ کارآموزی؛ دبیری ریاضی؛ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی ماده 28 | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis of Injuries in Article 28 Training Course: Qualitative Study of the Mathematics Teaching Skills Learners Perspective | ||
نویسندگان [English] | ||
Hamid reza Kashefi | ||
Assistant Professor, Department of Mathematics, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study is to determine the pathology of Article 28 training course of Farhangian University and its challenges in terms of perform the course, the intended courses, teaching practice and the competency test from the skills learners’ perspectives. This research has been done in a form of qualitative using phenomenological method. Based on purposive sampling, 31 mathematics teachers who were undergoing an article 28 training course at Farhangian University-Isfahan Shahid Bahonar Campus participated in this study. To collect data, open-ended questionnaires were used at the beginning of the course, at the end of the first half year, and at the end of the one-year training course, and their validity was confirmed by educational science experts. Based on the results, the skills learners did not agree to take the course for two semesters, and had the criticisms and suggestions for modifying the intended courses, as well as how to implement and evaluate the course. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Pathology, Farhangian University, Teaching Practice, Mathematics Education, Article 28 Training Course | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 377 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 341 |