تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,648 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,283 |
مطالعه عامل روانشناختی اضطراب و تاثیر آن در اعتیاد به اینترنت در دانشجویان ترم اول مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر | ||
پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره | ||
مقاله 3، دوره 1394، شماره 1، اسفند 1394، صفحه 22-33 اصل مقاله (855.91 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم محمودی ثانی* 1؛ مجید قنبری میلاسی2؛ رضا عقیلی3 | ||
1دانشجو / دانشگاه فرهنگیان | ||
2دانشجو / دانشگاه فرهنگیان | ||
3مدرس / دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 11 تیر 1394، تاریخ بازنگری: 07 آبان 1394، تاریخ پذیرش: 09 بهمن 1394 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش مطالعه عامل روانشناختی اضطراب و تاثیر آن در اعتیاد به اینترنت در دانشجویان ترم اول مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر است.روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل والدین و دانشجویان میباشد.که تعدادشان(60=N) است. با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی ساده به انتخاب دادهها میپردازیم. ابزار جمعآوری دادهها شامل دو پرسشنامه استاندارد شده که بر اساس مقیاس درجهبندی لیکرت تدوینشده است. پرسشنامه اینترنت دارای 20 سؤال و پرسشنامه اضطراب دارای 38 سؤال است. ضریب پایایی و روایی به ترتیب 88% ،60% - 71% بهوسیله آلفای کرونباخ بهدستآمده است. برای تجزیهوتحلیل اطلاعات در مباحث آمار توصیفی با استفاده از میانگین و انحراف استاندارد و درصد فراوانی و رسم نمودار به توصیف عینی و واقعی دادهها پرداخته میشود. در مباحث آمار استنباطی (برون گروهی) با استفاده از رگرسیون چند متغیری تحلیل واریانس در گروههای مستقل و آزمون t.test و با استفاده از نرمافزارهای spss به تحلیل دادهها پرداخته میشود. نتایج نشان میدهد که بین میزان وابستگی به اینترنت و اضطراب در دانشجویان رابطه وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژه:دانشجویان؛ اینترنت؛ روانشناختی؛ اعتیاد | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The relationship between Epistemological Beliefs and Student Teachers’ Academic Self-efficacy | ||
نویسندگان [English] | ||
Ebrahim Mahmoudi sani1؛ Majid ghanbari2؛ Reza Aghili3 | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research was to study relationship between epistemological beliefs (belief in certain knowledge, simplicity of knowledge, innate ability, quick learning) and academic self-efficacy as well as identifying the relative contribution of each of them to prediction of academic self-efficacy among student teachers in yazd University. during 2014-15. 300 subjects were selected based on one stage cluster method andMorgan and Krejcie table. Epistemological beliefs’ questionnaire and academic self-efficacy students’ questionnaires were used to collect data. Data were analyzed using pearson’s correlation test and maltiple regression analysis. Results indicated that all four kinds of epistemological belief have a negative significant relationship with academic self-efficacy. Also results revealed that simplicity of knowledge and quick learning were the negative predicting of academic self-efficacy. This means that students who have crude and simplistic beliefs have low self-efficacy. The findings demonstrated that students' enhanced epistemological beliefs could improve their academic self-efficacy | ||
کلیدواژهها [English] | ||
epistemological beliefs, Academic self-efficacy, Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 922 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,617 |