تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,271,097 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,662,128 |
پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضیات در کلاس چند پایه | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
دوره 1، شماره 2، اسفند 1400 اصل مقاله (844.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فاطمه خرمی* 1؛ سیدصادق غلامی2 | ||
1دانشجوی مهارت آموز، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان، ایران | ||
2استادیار گروه علوم پایه، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 09 آبان 1400، تاریخ پذیرش: 04 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
در نظام آموزشی کشور ما وجود کلاس های چند پایه واقعیتی اجتناب نا پذیر است کمبود نیروی انسا نی و فضای آموزشی و مهاجرت طبیعی یا اجباری و وجود مشکلات و مسایل مالی از جمله عواملی هستند که امکان تشکیل واحد آموزشی را با کلاس های تک پایه محدود می سازد. پژوهش های انجام شده در خصوص کلاس های چند پایه اغلب ناظر بر مساعل و تنگناها و چالش هایی است که مسعولان نظام آموزشی کشور در اداره این کلاس ها و تدریس با آن دست به گریبانند و به آثار و مزایای این کلاسهاو نقش و تاثیر آنها در تعامل های کلاسی بین دانش آموزان و تقویت بستر یادگیری آنان چندان توجه نشده است. هدف پژوهش حاضر بررسی مشکلات و روشهای موجود تدریس در کلاس های چند پایه متوسطه اول است و بررسی پیشرفت درس ریاضیات دانش آموزی به نام علی است . . براساس نتایج به دست آمده بهتر است برای مدیریت کلاسهای چند پایه موارد زیر توسط معلم مربوطه اجرا شود: 1-دانش آموزان را با احترام صدا کند 2-نام دانش آموزان را به خاطر بسپارد3-مسعولیتها را واگذار کند 4-در بعضی مواقع معلم نقش منفعل داشته و به دیگران فرصت دهد در کلاس های چند پایه معلم می تواند بخشی از وظایف را به عهده یکی از معلم یاران واگذار کند و پس از انجام مسعولیت واگذار شده نظارت و بررسی کند و معلم یاران را راهنمایی کند. | ||
کلیدواژهها | ||
کلاس چند پایه؛ مشکلات کلاس های چند پایه؛ معلم یار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Students' academic achievement in mathematics in a multi-grade class | ||
نویسندگان [English] | ||
fatmeh khorami1؛ seydsadegh gholami2 | ||
1Skilled student, Shahid Rajaei Campus, Urmia, Farhangian University, Iran | ||
2ssistant Professor, Department of Basic Sciences, Shahid Rajaei Campus, Urmia, Farhangian University, Iran | ||
چکیده [English] | ||
In our country's educational system, the existence of multi-grade classes is an inevitable reality. Lack of human resources and educational space and natural or forced migration and the existence of financial problems and issues are among the factors that limit the possibility of forming an educational unit with single-grade classes. سازد. Research on multi-grade classes often looks at the issues and bottlenecks and challenges that the country's education system officials face in managing and teaching these classes and the effects and benefits of these classes and their role and impact in interaction. Classes between students and strengthening their learning environment have not received much attention. The purpose of the present study is to investigate the existing problems and teaching methods in the first and second grades of high school and to examine the progress of a student's mathematics course called Ali. . Based on the obtained results, it is better for the relevant teacher to perform the following items for managing multi-grade classes: 1- Call students with respect 2- Remember students' names 3- Assign responsibilities 4- Sometimes the teacher plays a passive role and gives others the opportunity In multi-grade classes, the teacher can assign some of the tasks Assign one of the assistant teachers and after performing the assigned responsibility, supervise and review and guide the assistant teacher. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Multi-grade class, Multi-grade class problems, Teacher | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 299 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 383 |