| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,705 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,165 |
بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه | ||
| پژوهش در آموزش ریاضی | ||
| دوره 2، شماره 2، شهریور 1400، صفحه 47-55 اصل مقاله (764.02 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| بهروز فدایی* ؛ هوگر قهرمانی | ||
| گروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه کردستان | ||
| چکیده | ||
| هندسه کمک شایانی به فهم مسائل ریاضی کرده و در روشهای حل مسائل ریاضی، دیـدی وسیعتر را ارائه خواهد داد. آموزش هندســه و ایجــاد جذابیــت و علاقه در دانش آموزان نســبت بــه آن از دغدغه هاى بیشتر معلمان ریاضى است. در این مقاله سعی بر آن است برخی از عوامل موثر بر میزان یادگیری هندسه و در واقع چالشهای آموزش هندسه درجهت توسعه فرایند یاددهی ـ یادگیری و با در نظر گرفتن رویکردهای فعال آموزشی در یک جامعه آماری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. از جمله این عوامل که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است می توان به بررسی میزان علاقه و نگرش دانشآموزان به درس هندسه و تأثیر آن بر میزان یادگیری، بررسی میزان استفاده دانشآموزان مدارس از وسایل کمک آموزشی و تأثیر آن بر کیفیت یادگیری دانشآموزان و بررسی میزان تأثیر رفتار و شیوه تدریس معلمان هندسه بر میزان یادگیری آن درس اشاره کرد. کلمات کلیدی: آموزش هندسه، نگرش ریاضی، وسایل کمک آموزشی، روش تدریس. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش هندسه؛ نگرش ریاضی؛ وسایل کمک آموزشی؛ روش تدریس | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 443 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 477 |
||