تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,541 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,632 |
مولفه های ذهن فلسفی و کاربست آن در روشهای آموزشی معلمان ابتدایی | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 6، اسفند 1400، صفحه 41-54 اصل مقاله (438.32 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
محمدرضا مددی ماهانی* | ||
مربی، گروه معارف و تعلیم و تربیت اسلامی، دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 17 دی 1400، تاریخ پذیرش: 09 بهمن 1400 | ||
چکیده | ||
مطالعه در زندگی و آثار فیلسوفان نشان میدهد که آنان از توانایی های منحصر به فردی برخوردارند و به همین خاطر جزو چهره های ماندگار همه دوران ها در آمده اند. هدف این پژوهش شناسایی مولفه های ذهن فلسفی فیلسوفان و چگونگی به کارگیری آن در روشهای آموزشی معلمان است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده است. ابتدا ویژگی های ذهن فلسفی به صورت نظام مند توصیف شده است. سپس رهنمودهای ذهن فلسفی و نقش و کارکرد آن در بهبود کیفیت و اثربخشی کار معلمان- با تاکید بیشتر بر حوزه آموزش- مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. مهارت های منبعث از مولفه های ذهنیت فلسفی همچون جامعیت،ژرف نگری،انعطاف پذیری، نظریه پردازی، نقادی، تحلیل فلسفی و تردید منطقی، واجد روشنگری هایی ارزنده برای معلمان است که می تواند سبب بهبود عملکرد آنان شود. | ||
کلیدواژهها | ||
ذهن فلسفی؛ معلم فیلسوف؛ آموزش ابتدایی؛ روش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Components of the philosophical mind and its application in the teaching methods of elementary teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad reza madadi mahani | ||
Instructor, Department of Islamic Education, Farhangian University, kerman, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
A study of the lives and works of philosophers shows that they have unique abilities and therefore have become among the enduring figures of all times. The purpose of this study is to identify the components of the philosophical mind of philosophers and how to use it in teachers' teaching methods. The research method was descriptive-analytical. First, the characteristics of the philosophical mind are systematically described. Then, the guidelines of the philosophical mind and its role and function in improving the quality and effectiveness of teachers' work with more emphasis on the field of education have been analyzed and studied. Skills derived from components of philosophical mentality such as comprehensiveness, insight, flexibility, theorizing, critique, philosophical analysis, and logical skepticism have valuable insights for teachers that can improve their performance. philosophical analysis, and logical skepticism have valuable insights for teachers that can improve their performance. philosophical analysis, and logical skepticism have valuable insights for teachers that can improve their performance. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Philosophical mind, Philosophical teacher, elementary education, method | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 237 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 422 |