تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 2,988 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,256,305 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,646,855 |
تاثیر روشهای فعال تدریس، بازی، استفاده از ابزار کمک آموزشی و تکالیف مهارت محور بر یادگیری محاسبات ریاضی در دوره اول ابتدایی | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
دوره 2، شماره 3، آذر 1400، صفحه 43-50 اصل مقاله (374.74 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
خدیجه سادات طباطبایی* ؛ فریده نصیری | ||
مدرس دانشگاه فرهنگیان و کارمند اداره اموزش و پرورش شهرستان سمنان | ||
تاریخ دریافت: 24 اردیبهشت 1401، تاریخ پذیرش: 24 اردیبهشت 1401 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر چگونگی ایجاد مهارت محاسبات ریاضی در دانش آموزان دوره اول ابتدایی است. روش این پژوهش به صورت نیمه تجربی و بر اساس پیش آزمون و پس آزمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی معلمان و دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهر سمنان می باشند که 22 مدرسه با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه «سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان» در بین معلمان توزیع گردید. همچنین آزمونی حاوی محاسبات ریاضی، متناسب با هر پایه طراحی گردید و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمونهای t وابسته و t تک نمونهای استفاده شد. نتایج تحلیل آماری بیانگر آن است که یادگیری دانشآموزان قبل و بعد از مداخله افزایش معناداری داشته است و میتوان نتیجه گرفت که سطح یادگیری دانشآموزان با آموزشهای غیر مستقیم از طریق بازی، ورزش و درگیرکردن آنها در مراحل تدریس و ارتباط آموزشها به زندگی روزمرۀ آنها از طریق تکالیف مهارت محور به صورت معناداری افزایش یافته است. | ||
کلیدواژهها | ||
ابزار کمک آموزشی؛ ریاضی؛ روشهای فعال تدریس؛ دوره اول ابتدایی؛ محاسبات | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 382 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 427 |