تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 411 |
تعداد مقالات | 3,175 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,515,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,871,448 |
تجارب زیسته ی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در شناخت چالش ها و راهکارهای مؤثر در کاهش بدفهمی های ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 2، دوره 8، شماره 30، شهریور 1401، صفحه 15-26 اصل مقاله (416.76 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
آمنه امیری1؛ آذر داودی2؛ ساره حق خواه* 3 | ||
1کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3استادیارگروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 18 شهریور 1399، تاریخ بازنگری: 20 اسفند 1399، تاریخ پذیرش: 12 فروردین 1400 | ||
چکیده | ||
هدف کلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیستهی دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان در زمینه چالشهای موجود در شناخت بدفهمیهای ریاضی چهارم ابتدایی و راهکارهای مؤثر در کاهش آن میباشد. این پژوهش، کیفی با رویکرد پدیدارشناسی میباشد که دادههای آن از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته عمیق به شیوه هدفمند و با رعایت قاعدهی اشباع نظری گردآوری شد. مشارکتکنندگان این پژوهش 10 معلم دانش آموخته ی دانشگاه فرهنگیان استان فارس را شامل میشد که تجربه تدریس درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی را داشتند. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از این پژوهش از روش کدگذاری موضوعی استفاده شد. بر اساس یافتههای پژوهش 247 مضمون پایه به دستآمد که ابتدا در 19 طبقه با عنوان مضامین سازماندهندهی سطح 1 و سپس در 2 طبقهی چالشها و راهکارها، با عنوان مضامین سازماندهندهی سطح 2 دستهبندی گردیدند. نتایج این پژوهش نشان داد که جهت آشنایی با بدفهمیها و راهکارهای اصلاح و بهبود آن ها، برگزاری کارگاهها در دانشگاه و استفاده بهتر از دورههای کارورزی ضروری میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
بدفهمی؛ ریاضی؛ تجارب زیسته؛ دانشآموزان چهارم ابتدایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Lived Experiences of Farhangian University Graduates in Recognizing Challenges and Effective Strategies in Reducing Fourth Grade Elementary Mathematical Misconceptions | ||
نویسندگان [English] | ||
Ameneh Amiri1؛ Azar Davoodi2؛ Sareh Haghkhah3 | ||
1Master's degree in elementary education, Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
3Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The overall purpose of this study is to analyze the lived experiences of graduates of Farhangian University in terms of the challenges in recognizing the fourth elementary mathematical misconceptions and effective strategies to reduce it. The research was carried out as a qualitative framework using phenomenological strategy that its data were collected through in-depth semi-structured interviews using an objective oriented method and the theoretical saturation criterion. Study Participants were 10 teachers who were graduated from Fars Farhangian University and had experiences of teaching mathematics in the fourth grade of elementary. To analyze the information obtained from this research, the thematic coding method was used. Based on the research findings, 247 basic themes were obtained, which were first classified into 19 categories as level 1 organizing themes and then into 2 categories of Challenges and Strategies as level 2 organizing themes. The results of the study indicated that in order to identifying misconceptions and finding strategies to improve them, it is necessary to hold workshops in the university and make better use of internship. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Misconception, Mathematics, Lived Experiences, Fourth Elementary Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 253 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 462 |