تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,269,296 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,658,770 |
The Effect of Individual and Collaborative Assessment Training on Iranian Male and Female EFL Learners' Writing | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 2 - شماره پیاپی 1024200، خرداد 2022، صفحه 26-41 اصل مقاله (579.46 K) | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2022.10972.1017 | ||
نویسنده | ||
Zahra Riahi* | ||
IAU Research and Science Center, Khouzestan Branch, Iran | ||
تاریخ دریافت: 01 بهمن 1400، تاریخ بازنگری: 30 آذر 1401، تاریخ پذیرش: 13 شهریور 1401 | ||
چکیده | ||
Individual and collaborative assessments have engaged all researchers' attention over the last century. This study explored the probable improvement in Iranian EFL learners' writing with respect to individual and collaborative self-assessment training as well as examining the effect of gender on assessment training. The participants in this study were 80 (40 males, 40 females) English learners in a language institute. This sample was divided into four equal groups. Two groups worked on assessment individually, and two groups performed assessment collaboratively. Data were collected from a self-assessment questionnaire and writing scores based on IELTS task 1 writing band score descriptors and Magoosh Essay Rubric for the GRE and GMAT. Results revealed the positive effect of collaborative assessment training on writing. Additionally, the Two-Way Analysis of Variance (Two-Way ANOVA) indicated that the female participants in the collaborative group outperformed males in the same group. The study provides implications for teachers and institutional policymakers in how to improve English learners’ writing proficiency. | ||
کلیدواژهها | ||
Assessment Training؛ Collaboratively؛ Individually؛ Gender؛ Writing Skill | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تاثیر آموزش خودارزیابی فردی و گروهی بر یادگیری مهارت نوشتن در میان زبان آموزان دختر و پسر ایرانی | ||
نویسندگان [English] | ||
زهرا ریاحی | ||
علوم و تحقیقات خوزستان ایران | ||
چکیده [English] | ||
ارزیابی های فردی و گروهی دریک قرن گذشته توجه همه محققان را به خود جلب کرده است. این مطالعه به بررسی تاثیر آموزش خودارزیابی فردی و گروهی بر یادگیری مهارت نوشتن در میان زبان آموزان ایرانی می پردازد. علاوه بر این ، تاثیر جنسیت به عنوان یک متغیر مستقل مورد ارزیابی قرار می گیرد. شرکت کنندگان در این مطالعه 80 نفر شامل 40 زبان آموز پسر و 40 دختر که در یک موسسه زبان مشغول به تحصیل بودند را شامل می شود. افراد شرکت کننده به چهار گروه مساوی تقسیم شدند. به دو گروه به صورت فردی و به دو گروه به صورت گروهی آموزش خودارزیابی در مهارت نوشتن داده شد. داده ها بر اساس پرسشنامه جمع آوری شد و معیارهای صحیح نوشتاری بر اساس IELTS task 1 writing band score descriptors و Magoosh Essayآموزش داده شد. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت آموزش ارزیابی گروهی بر نوشتن بود. علاوه بر این، بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها زنان در آموزش خودارزیابی گروهی بهتر از مردان عمل کردند. این مطالعه راهکارهایی را برای معلمان زبان انگلیسی در مورد چگونگی بهبود مهارت نوشتاری زبان آموزان ارائه می دهد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش ارزیابی, به صورت کار گروهی, به صورت فردی, تاثیر جنسیت, مهارت نوشتاری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,012 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 321 |