تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,013 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,305,319 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,691,734 |
شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران کرونا:یک مطالعه کیفی بر اساس مدل فراترکیب | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 8، شماره 31، آذر 1401، صفحه 78-102 اصل مقاله (673.68 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محسن نیازی1؛ احسان صنعتکار* 2 | ||
1استاد گروه علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری بررسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه کاشان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 21 اردیبهشت 1401، تاریخ بازنگری: 23 مرداد 1401، تاریخ پذیرش: 24 مرداد 1401 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران شیوع ویروس کرونا با استفاده از ترکیب یافته ها و نتایج پژوهش های منتشر شده با روش تحلیل کیفی فراترکیب است. بر این اساس، پس از بررسی مقالات متعدد از پایگاه های علمی مختلف داخلی و بر اساس معیارهای ده گانه، از میان188پژوهش در این حوزه، 17 مقاله به عنوان منابع نهایی جهت بررسی،تحلیل،تفسیر و طبقه بندی انتخاب گردید. بر پایه نتایج پژوهش حاضر که حاصل بررسی تمامی مقالات منتخب است، در مجموع 126 کد استخراج گردید که در ۶ مولفه و ۳ سطح تعیین و 47 کد به عنوان فرصت و 79 کد آن به عنوان چالش معین شد. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که از میان مولفه های موجود به جز مولفه بهره وری که میزان فرصت های آن نزدیک به دو برابر چالش هایش بوده و مولفه سازمانی که فرصت ها و چالش هایش با یکدیگر کاملا برابر است در میان سایر مولفه ها، چالش ها از 1.5 تا بیش از 3 برابر بیشتر از فرصت های موجود در آن مولفه در میان منابع مختلف بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش الکترونیک؛ آموزش مجازی؛ شبکه شاد؛ ویروس کرونا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identify the opportunities and challenges of virtual school education In the Corona: A qualitative study based on a meta-hybrid model | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohsen Niazi1؛ Ehsan Sanatkar2 | ||
1Professor, Department of Social Sciences, Faculty of Humanities, Kashan University, Iran. | ||
2PhD Student in Iranian Social Studies, Kashan University, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to identify the opportunities and challenges of virtual education in schools during the outbreak of coronavirus using a combination of findings and results of published research with the method of qualitative meta-analysis. Accordingly, after reviewing numerous articles from various domestic scientific databases and based on ten criteria, among 188 researches in this field, 17 articles were selected as the final sources for review, analysis, interpretation and classification. Based on the results of the present study, which is the result of reviewing all selected articles, a total of 126 codes were extracted, which were determined in 6 components and 3 levels, 47 codes as opportunities and 79 codes as challenges. The findings of this study indicate that among the existing components, except the productivity component, which has nearly twice the opportunities and the organizational component, whose opportunities and challenges are exactly equal to each other, among others Components, challenges from 1.5 to more than 3 times more than the opportunities available in that component among different sources. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
E-learning, virtual learning, happy networking, corona virus | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 310 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 275 |