
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,782 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,135 |
مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اعتماد فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل | ||
آموزش پژوهی نوین | ||
دوره 8، شماره 32، اسفند 1401، صفحه 1-12 اصل مقاله (424.17 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمود خروشی* 1؛ فیروز محمودی2؛ داود طهماسب زاده شیخلار3 | ||
1دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز، تبریز،ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز، تبریز ، ایران. | ||
3استادیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر در جهت تبیین تفاوت میانگین نمره اعتماد فناورانه دانشآموزان و سطح دانش و مهارت TPACK معلمان مدارس متوسطه دوره اول شهر اردبیل اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری دادهها، کمی و به لحاظ ماهیت پژوهش توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان و دانشآموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل بود. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه که یکی برگرفته از پرسشنامه TPACK و دیگری برگرفته از پرسشنامه اعتماد فناورانه استفاده شد. در بررسی و تحلیل فرضیههای پژوهش از تحلیل واریانس تکمتغیره برای بیان تفاوت میانگین نمره اعتماد فناورانه دانشآموزان و سطح دانش و مهارت TPACK معلمان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل فرضیه پژوهشی بعد از ترکیب متغیر نوع مدرسه با دانش و مهارت TPACK از تحلیل واریانس تکمتغیری استفاده شده است. در رابطه با فرضیه بیان تفاوت میانگین نمره اعتماد فناورانه دانشآموزان با اینکه تعامل بین مدرسه و دانش تربیتی، مدرسه و دانش محتوای تربیتی با اعتماد فناورانه دانشآموزان رابطه معنیداری دارد. اما در سایر مولفهها رابطه معنیدار آماری مشاهده نگردید. از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت میتوان با افزایش سطح دانش و مهارت TPACK معلمان به بهبود وضعیت اعتماد فناورانه دانشآموزان کمک کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
دانش و مهارت TPACK؛ اعتماد فناورانه؛ مدارس هوشمد مدارس عادی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparison of teachers TPACK at smart and normal schools and their relationship with students technological trust in Ardabil middle schools | ||
نویسندگان [English] | ||
Mahmoud khoroushei1؛ Firooz Mahmoudei2؛ Davoud tahmaseb zadeh sheikhlar3 | ||
1Master student of Tabriz University, Tabriz, Iran | ||
2Associate Professor, Department of Educational Sciences, Tabriz University, Tabriz, Iran | ||
3Assistant Professor, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Tabriz University, Tabriz, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The study was conducted to explain the difference between the mean score of technological trust of students and the level of knowledge and skills of TPACK high school teachers in Ardabil. This study is quantitative in terms of applied purpose and in terms of data collection method and descriptive in terms of the nature of the research. This study included all teachers and high school students in Ardabil. The research tool was that two questionnaires were used to collect information, one from TPACK questionnaire and the other from technological trust questionnaire. Univariate analysis of variance was used to analyze the research hypothesis after combining the school type variable with TPACK knowledge and skills. Regarding the hypothesis of expressing the difference between the mean score of students 'technological trust, although the interaction between school and educational knowledge, school and educational content knowledge has a significant relationship with student's technological trust. From this research it can be concluded that by increasing the level of knowledge and skills of TPACK teachers can help improve the technological trust of students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
TPACK, Technological trust, Smart schools and normal schools | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 664 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 338 |