تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,271,248 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,662,298 |
بررسی و شناسایی ضعفهای معلمان در مدیریت کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 3، آذر 1401 اصل مقاله (656.09 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد باقری دادوکلایی* 1؛ زهرا عابدین نژاد2 | ||
1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ساری | ||
2دانشجو کارشناسی رشته آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران | ||
تاریخ دریافت: 26 مرداد 1401، تاریخ بازنگری: 26 آذر 1401، تاریخ پذیرش: 26 آبان 1401 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی و شناسایی ضعفهای معلمان در مدیریت کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی می باشد. روش تحقیق پژوهش روش کیفی از نوع داده بنیاد می باشد و مطالب مورد نیاز نوت برداری شده اند. روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز بر اساس مقایسه و طبقه بندی کدهای بدست آمده(باز،محوری،گزینشی) صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش مدرسههای چندپایه مختلط روستایی ناحیه2 شهرستان ساری میباشد.نمونه آماری پژوهش نیز به صورت خوشه گیری چند مرحله ای انتخاب شده است. بدین صورت که از بین مدارس روستایی چندپایه ناحیه 2 شهرستان ساری، یک دبستان چندپایه در حاشیه شهر انتخاب شده است و در آن مدرسه، 5 کلاس برای انجام پژوهش انتخاب شده است.نتایج بدست آمده نشان می دهد که عمده ضعف های معلم کلاس به چهار ضعف1. برخورد عاطفی ناصحیح با دانش آموزان2. ارائه تقویت منفی و بازخوردهای اشتباه به دانش آموزان3. عدم برنامه ریزی مناسب توسط معلم4. عدم رعایت اصول تدریس توسط معلم، بر میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
نقاط ضعف؛ مدیرت کلاس؛ کلاس چندپایه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating and identifying the weaknesses of teachers in the management of multi-grade classes in elementary school based on the data theory of foundation | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad bagheri dadokolaei1؛ Zahra Abedin nejad2 | ||
1BS student in Educational Sciences, Farhangian University of Sari | ||
2Bachelor's student in the field of education for exceptional children, Farhangian University, Tehran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate and identify the weaknesses of teachers in the management of multi-grade classrooms in elementary school. Research method The research method is a qualitative method of the data type of the foundation and the required materials have been recorded. The data analysis method was based on comparison and classification of the obtained codes (open, axial, selective). The statistical population of the study is mixed multi-grade rural schools in District 2 of Sari city. The statistical sample of the research has been selected as multi-stage clustering. Thus, among the multi-grade rural schools in District 2 of Sari city, a multi-grade primary school on the outskirts of the city has been selected and in that school, 5 classes have been selected for research. The results show that the main weaknesses of the class teacher are four. Weakness 1. Improper emotional treatment of students 2. Provide negative reinforcement and wrong feedback to students 3. Lack of proper planning by the teacher 4. Non-observance of teaching principles by the teacher is due. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Weaknesses, class management, Multiple class | ||
مراجع | ||
مرتضوی زاده، سید حشمت الله؛ نیلی، محمدرضا؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و حسنی، محمد( 1397 ). واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزشیابی کیفی- توصیفی در کلاس های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها. فصلنامه پژوهش در برنامه درسی، سال 15 ، دوره 2، شماره30 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 423 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 280 |