تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,672 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,136 |
نظریه سازنده گرایی وتبیین آن بهعنوان رویکردی نو در آموزش ریاضی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 1، فروردین 1395، صفحه 1-9 اصل مقاله (726.64 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مرتضی گرزین نژاد* | ||
عضو هیئت علمی | ||
تاریخ دریافت: 15 بهمن 1394، تاریخ بازنگری: 25 شهریور 1395، تاریخ پذیرش: 24 شهریور 1395 | ||
چکیده | ||
سازندهگرایی رویکردی به تدریس و یادگیری و مبتنی براین فرض است که یادگیری حاصل ساختن ذهن است و دانش آموزان با ترکیب و تطبیق اطلاعات جدید با یکدیگر و با آنچه قبلاً میدانسته اند، یاد میگیرند. این نظریه، بر ساخت دانش توسط دانش-آموزان به صورت انفرادی یا اجتماعی تاکید دارد، بنابراین تدریس در این رویکرد میبایست مشارکتی بوده و از تلقی آنها به عنوان امری بیرونی اجتناب گردد. از طرفی امروزه با توجه به تغییرات مهم در برنامههای درسی توجهی بیش از پیشی را میطلبد که با لحاظ نمودن دیدگاهها و رویکردهای نو دراین باره شاهد تغییرات در تمامیِ ابعاد اعم از تدریس معلمان، مشارکت دانشآموزان، پرورش روحیه نقد و... خواهیم بود. یکی از دروس حائز اهمیت و پرکاربرد این رویکرد در آموزش ریاضی میباشد که در تمامی پایهها کاربرد دارد. لذا هدف این مقاله توضیح و تبیین نظریه سازنده گرایی بوده و سعی شده تا ضمن بیان مبانی فلسفی و روانشناختی این نظریه، دلالتهای آن بر روشهای تدریس و آموزش ریاضی تشریح نموده و با بررسی اجمالی برخی از روشهای تدریس مرتبط با این دیدگاه، کاربرد این روشها در نظام تعلیم و تربیت و بویژه تدریس ریاضی بیان گردد . | ||
کلیدواژهها | ||
تعلیم و ترییت؛ سازنده گرایی؛ روشهای یاددهی – یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
New theory of constructivism and explain it as an approach in mathematics education | ||
چکیده [English] | ||
SazndhGrayy approach to teaching and learning is based on the assumption that the mind and the learning of students with mixing and matching new information with each other and with those already MyDansth, upon MyGyrnd. The theory of social construction of knowledge by students individually focused, so teaching in the designing participatory approach and treat them as something outside should be avoided. On the other hand TvjhY Due to important changes in the curriculum over the MyTlbd surpassed that with regard to the views and new approaches in this regard to see changes in all aspects, including teachers, students participate, we will foster a spirit of criticism and .... One of the important and useful lessons in mathematics education is the approach that is used in all PayhHa. The aim of this paper is to explain the theory of constructivism and tries to explain the basics of philosophical and psychological theories, methods DlaltHay on teaching math and briefly describes some of the teaching methods associated with in this view, the application of these methods in the educational system and especially the teaching math expression. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, Constructivism, methods of teaching - learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,110 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,871 |