تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,675 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,737 |
افزایش رغبت دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی در پایه پنجم ابتدایی (یک مطالعه اقدام پژوهی) | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 1، فروردین 1395، صفحه 32-35 اصل مقاله (301.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید صادق(رحمت) غلامی* 1؛ رحیم شبانی2؛ سارا فصدی3 | ||
1عضو هیئت علمی -پردیس شهید رجایی ارومیه -دانشگاه فرهنگیان | ||
2عضو هیئت علمی-پردیس شهید رجائی ارومیه- دانشگاه فرهنگیان | ||
3دانشجوی کارشناسی پردیس علامه طباطبایی ارومیه- دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 16 فروردین 1395، تاریخ بازنگری: 25 اردیبهشت 1395، تاریخ پذیرش: 24 شهریور 1395 | ||
چکیده | ||
چکیده یکی از مسائل دانش آموزان دوره ابتدایی مشکل درک مفاهیم ریاضی است. این مشکلات میتواند برای یادگیری ریاضی در کلاسهای بالاتر تأثیر بگذارد. لذا توجه ویژه به این مسئله میتواند کمک بزرگی به یادگیری دانشآموز نماید. این مطالعه یک اقدام پژوهی بود که با هدف برطرف کردن مشکلات دانش آموزان پایه پنجم مدرسه فرهمند شهر مرند در یادگیری درس ریاضی اجرا شد. ابتدا فهرستی از مفاهیم ریاضی پایه سوم و چهارم تهیه شد. با ارزشیابیهای انجامشده مشخص گردید که دانشآموز در چه مفاهیمی دچار مشکل هستند. با آموزش این مفاهیم با استفاده از رسانههای آموزشی، ارزشیابیهای مستمر و روش ذکرشده در کتاب اختلالات ریاضی (تبریزی، 1377)، تحقیق اجرا شد. بعد از انجام مراحل ذکرشده، میانگین نمرات مستمر کلاس 4/5 نمره نسبت به آزمون اول افزایش یافت؛ به این معنی که دانش آموزان توانستد در درس ریاضی پیشرفت خوبی به دست آورند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ریاضی؛ دانش آموزان دوره ابتدایی؛ اقدام پژوهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Increasing students' interest in learning mathematics In fifth grade (an action research) | ||
نویسندگان [English] | ||
seyyed sadegh Gholami1؛ | ||
1Faculty member,Department of Mathematics,Shahid Rajaei, West Azarbayjan Campus, Farhangian University, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Abstract One of the problems of elementary schools students is understanding math concepts. These problems can affect mathematics learning in higher grades. Therefore, special attention to this issue could be of great help to student learning. This study was an action research.This study aimed to Solving problems of math learning in Farmand School fifth grade students in Marand city. The list of basic math concepts, third and fourth elementary school was prepared. With evaluations from students showed that students in what concepts are in trouble. By focusing on Less concepts learned, using instructional media, continuous assessments and method mentioned in the book dyscalculia (Tabriz, 1377), the research was conducted. After the above steps, the average scores of students continuing, 4/5 to score the first test increased, meaning that students were making good progress in mathematics. - - - - -- - - - - - - - - - - | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Mathematics Education, primary school students, Action research | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,298 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,576 |