| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 499 |
| تعداد مقالات | 3,879 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,877,577 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,795,808 |
تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ | ||
| پژوهش در آموزش تاریخ | ||
| دوره 3، شماره 2، شهریور 1401، صفحه 60-74 اصل مقاله (1.36 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| آمنه نجف زاده | ||
| چکیده | ||
| تاریخ، علم مطالعه و بررسی عملکرد پیشینیان است، اما در گذشته محدود و محصور نیست. هدف اصلی این علم، یافتن راهکارهایی برای ترسیم افقهای آینده زندگی انسانهاست. رویدادهای تاریخی مانند ابزار و مصالحی میباشند که شناخت و نقد و بررسی آنها علاوه بر حفظ و تداوم میراث گذشتگان، باعث تحکیم هویت فردی، اجتماعی و ملی خواهد شد. به نظر میرسد بسیاری از معضلات کنونی جوامع، ریشه در گذشته دارد و کنکاش و جستجو و استخراج راهکارهای مفید دولتمردان گذشته، میتواند راهنمای عمل در جهان امروز باشد. نوشته حاضر، بخشی از تجارب زیسته آموزش درس تاریخ در مدارس میباشد و با توجه به محتوای کتابهای درسی، فعالیتهای آموزشی و روشهایی که در تعمیق فرایند یاددهی و یادگیری نتایج مثبت داشتهاند، جمعآوری شده و با دقت و نکتهسنجی در کلاسها و پایههای مختلف درسی، اجرا و به صورت گزارشات روزانه یادداشت گردیده که بخشی از آن به شکل مقاله ارائه شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تاریخ؛ یادگیری؛ دانشآموزان؛ معلم | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 282 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 318 |
||