تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,002 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,273,951 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,666,805 |
یادگیری وارونه در آموزش تاریخ | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 3، شماره 2، شهریور 1401، صفحه 94-117 اصل مقاله (1.02 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
علی اکبر شهابادی | ||
تاریخ دریافت: 18 بهمن 1401، تاریخ پذیرش: 18 بهمن 1401 | ||
چکیده | ||
در این پژوهش به بررسی فرآیند یادگیری در کلاس معکوس درس تاریخ پرداخته شده است. یافتهها پژوهش نشان میدهد که محور اصلی فرآیند یادگیری فراگیران در کلاس معکوس یادگیری فعال میباشد که این یادگیری تحت تاثیری عواملی از جمله شرایط علّی)انگیزههای بیرونی و درونی)؛ راهبردهای فرآیند یادگیری(مشارکتی، اکتشافی، مستقل و عمیق)؛ زمینه)مدیریت زمان، مواد آموزشی و طرح درس) و شرایط مداخلهگر)عوامل فردی، آموزشی، سازمانی و فرهنگی) قرار دارد که در نهایت منجر به بهبود پیامدهای (فردی و تحصیلی) در یادگیری درس تاریخ در فراگیران میشود. این پژوهش با توجه به تجربه عینی آن در کلاس های درس تاریخ استان خراسان رضوی و در دبیرستانهای شهرستانهای مشهد تدوین شده است. هم چنین محتوای آن برای همکاران عزیزم در استان خراسان تدریس شده است. روش تنظیم این مقاله به صورت کتابخانه ای و میدانی بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کلاس وارونه؛ یادگیری معکوس؛ آموزش تاریخ | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 94 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 120 |