تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,278,256 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,670,753 |
منظور از آموزشSTEM چیست؟ مروری بر پژوهشهای انجام شده | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 8، شماره 29، اسفند 1401، صفحه 101-110 اصل مقاله (429.13 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم زارعی کیاسری* 1؛ بنیامین غنا2 | ||
1استادیار گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش علوم تجربی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 29 بهمن 1401، تاریخ پذیرش: 14 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
امروزه رویکرد آموزشی STEM به یک جنبش جهانی تبدیل شدهاست. زندگی در قرن حاضر به یکسری مهارتهایی نیاز دارد که از طریق STEM میتوان به آنها دست یافت. این رویکرد آموزشی شکاف بین تئوری و عمل را از بین میبرد و نوعی ترکیب تلفیقی از چهار رشتهی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است. در این روش معلم نقش راهنما را دارد و برخلاف روش سنتی معلم، علم را به فراگیران دیکته نمیکند. همچنین این روش، مشارکت فعال فراگیران را میطلبد. در بررسیهای انجام شده مشخص گردیده که این رویکرد آموزشی موجب بهبود یادگیری در فراگیران میشود. چرا که فراگیران را برای حل مسائل در دنیای واقعی آماده میکند. امروزه کشورهای پیشرفتهی جهان در حال اجرای این رویکرد آموزشی در مراکز آموزشی خود نظیر مدارس و دانشگاهها هستند و حتی مراکز اختصاصی برای اجرای این رویکرد آموزشی تأسیس کردهاند و هزینههای گزافی صرف این امر میکنند. باتوجه به پژوهشهای انجام شده در این زمینه، تجهیز نظام آموزشی کشور به این رویکرد آموزشی لازم به نظر میرسد. امروزه آنچه در نظامهای آموزشی مطلوب است، آموزش تلفیقی و جامع فراگیران و دانشجویان است (مطهرینژاد، 2015). | ||
کلیدواژهها | ||
رویکرد آموزش STEM؛ تلفیق برنامه درسی؛ رویکردهای نوین آموزشی؛ مهارتهای مورد نیاز | ||
عنوان مقاله [English] | ||
What is STEM Education? An Overview of Research | ||
نویسندگان [English] | ||
Ebrahim Zarei Kiasari1؛ Benyamin Ghana2 | ||
1Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2Farhangian University Student, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Today, the STEM educational approach has become a global movement. Life in this century requires a series of skills that can be achieved through STEM. This educational approach eliminates the gap between theory and practice and is a kind of integrated combination of four fields of science, technology, engineering and mathematics. In this method, the teacher plays the role of a guide and unlike the traditional method of the teacher, he does not dictate science to the learners. Also, this method requires the active participation of learners. In the conducted studies, it has been determined that this educational approach improves learning in students. Because it prepares learners to solve problems in the real world. Today, the advanced countries of the world are implementing this educational approach in their educational centers such as schools and universities, and they have even established special centers for the implementation of this educational approach and are spending a lot of money on this. According to the research conducted in this field, it seems necessary to equip the country's educational system with this educational approach. Today, what is desirable in educational systems is the integrated and comprehensive education of learners and students (Motahri-nejad, 2015). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
STEM education approach, Curriculum integration, New educational approaches, Required skills | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 361 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 285 |