تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,369 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,660,645 |
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 8، اسفند 1401، صفحه 1-10 اصل مقاله (484.98 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد اکبری بورنگ1؛ زهرا دلیری نیا2؛ ثریا رودی علی آبادی* 3 | ||
1دانشیار گروه علوم تربیتی ، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | ||
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزد اسلامی، بیرجند، ایران | ||
3دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | ||
تاریخ دریافت: 04 شهریور 1401، تاریخ بازنگری: 21 آذر 1401، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم طراحی و اجرا شد. این پژوهش ازنظر روش جمعآوری اطلاعات شبه آزمایشی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پایه ششم شهر بیرجند مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ میباشد. از بین دانشآموزان بهصورت تصادفی در دسترس تعداد ۲۰ نفر در گروه آزمایش و ۲۰ نفر در گروه کنترل قرار داده شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه روانی کالیفرنیا شات انجام شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون بر سازگاری فردی و اجتماعی دانشآموزان اثربخش است. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارتهای زندگی؛ کارتون؛ سازگاری اجتماعی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of Life Sills Training Through Cartoons on Social aAdjustment of Students in Grade Sixth | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad akbary1؛ zahra dalirinia2؛ Sorayya Ruodi aliabadi3 | ||
1کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزد اسلامی، بیرجند، ایران | ||
2Master of Science in Education, Islamic Azad University of Birjand, Birjand, Iran | ||
3Phd Student Curriculum study, Faculty of Education, University of Birjand, Birjand, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The present study was designed and implemented with the aim of investigating the effectiveness of teaching life skills through cartoons on the social adjustment of sixth grade students. This research is quasi-experimental in terms of the data collection method of a pre-test and post-test with a control group. The statistical population of this research includes all sixth grade students in the city of Birjand studying in the 2016-2017 academic year. Of the available students, 20 were randomly assigned to the experimental group and 20 to the control group. Data was collected using the California Shot Psychological Questionnaire . Statistical covariance test of analysis was used to analyze the data. The results of the research indicated that teaching life skills using cartoons plays a role in students' personal and social adaptation. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
life skills, cartoons, social compatibility | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 302 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 293 |