تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,547 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,660,853 |
بررسی تفاوت مهارت های نویسندگی دانشجو معلمان اموزش ابتدایی | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 8، دوره 4، شماره 8، اسفند 1401، صفحه 99-112 اصل مقاله (543.21 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
حمید جعفریان یسار* | ||
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، قم، ایران | ||
تاریخ دریافت: 29 آذر 1401، تاریخ بازنگری: 01 بهمن 1401، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
هدف این مقاله، بررسی تفاوت مهارتهای نویسندگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ؛ بر اساس نظریه گرایس در مهارتهای نویسندگی بود. این مطالعه به روش توصیفی ـ تحلیلی و کیفی، با انتخاب هدفمند دو کلاس از دانشجویان ورودی سال 1398، رشته آموزش ابتدایی، انجام شد. برای اندازهگیری مهارتهای نویسندگی، از یک متن انشا با موضوعی مشخص و یکسان، بر اساس اصول چهارگانه گرایس، استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد مهارت نویسندگی دانشجویان بر اساس آموزشهای ارایه شده در دانشگاه، در سال 1401؛ رشد قابل توجهی داشته است. مهارت نویسندگی دانشجویان در سال 1398، پایینتر از حد متوسط بوده، اما تا سال 1401؛ با ارایه آموزشهای متناسب، مهارتهای نویسندگی دانشجویان رشد مناسبی داشته است. بنابراین ارایه آموزشها و مهارتهای نویسندگی، باعث ارتقای کیفیت مهارت نویسندگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، شده و برای ارتقای آن؛ دروس روایت پژوهی، اقدام پژوهی، درس پژوهی و کارورزی، پیشنهاد میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
اصل کیفیت؛ اصل ارتباط؛ اصل شیوه؛ مهارت نویسندگی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the difference in writing skills of primary education student teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
Hamid JafarianYasar | ||
Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this article is to investigate the differences in the writing skills of student- teachers of Farhangian University based on Grice's theory of writing skills. This study was carried out using a descriptive-analytical and qualitative method, with the purposeful selection of two classes of students entering the year 2018, majoring in elementary education. To measure writing skills, an essay text with a specific and identical topic, based on Grice's four principles, was used. The obtained results showed that the students' writing skills were based on the training provided at the university in 2023, has grown significantly. The students' writing skills in 2018 were lower than average, but by 2011, providing appropriate training, students' writing skills have grown appropriately. Therefore, providing training and writing skills has improved the quality of writing skills of Farhangian University students. Narrative research, action research, lesson research and lesson study are suggested to improve the writing skills of students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
: Quantity Principle, Quality Principle, Communication Principle, Method Principle, Writing Skills | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 316 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 199 |