| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,733 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,184 |
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی | ||
| پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم | ||
| مقاله 4، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 2، شهریور 1401، صفحه 36-55 اصل مقاله (996.87 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2022.2706 | ||
| نویسنده | ||
| سلمان آخش* | ||
| استادیار رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان | ||
| چکیده | ||
| چکیده هدف از این پژوهش طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی است. پژوهش بر اساس هدف کاربردی و به رویکرد کیفی است که برای طراحی برنامه درسی از سنتز پژوهی و برای اعتباربخشی از تکنیک دلفی استفاده شد. جامعه پژوهش در بخش سنتز پژوهی شامل اسناد و در بخش تکنیک دلفی از افراد تشکیلشده است. اسناد شامل گزارشهای یونسکو، رسالهها، پایاننامهها، مقالات، کتابها، طرحهای پژوهشی معتبر و جدید راجع به سوادآموزی در ایران و جهان و افراد شامل متخصصان برنامه درسی دوره سوادآموزی هستند. برای انتخاب نمونه در بخش سنتز پژوهی تأکید بر نمونههای جدید و معتبر هست در بخش اعتباربخشی 5 نفر از متخصصان برنامه درسی سوادآموزی به روش هدفمند مبتنی بر معیار انتخابشدهاند. قسمت سنتز پژوهی از برگه یادداشت ،فیشبرداری و در بخش اعتباربخشی از مصاحبه نیمه ساختاریافته بهعنوان ابزار پژوهش استفادهشده است.در پایان برنامه درسی سوادآموزی مبتنی بر الگوی تایلر شامل اهداف،محتوا،روشهای یاددهی –یادگیری،ارزشیابی و مربی طراحی و بهوسیله متخصصان برنامه درسی سوادآموزی اصلاح و تأیید گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| طراحی؛ الگو؛ برنامه درسی؛ سوادآموزی؛ اعتباربخشی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Design and validation of literacy curriculum model | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 339 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 393 |
||