| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,705 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,165 |
ارائه یک مدل مفهومی برای اجرای دوره کارورزی به صورت مجازی | ||
| پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم | ||
| دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 2، شهریور 1401، صفحه 76-95 اصل مقاله (658.57 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2022.2710 | ||
| نویسندگان | ||
| مجید افشاری* ؛ امیرحسین چشمه خاور؛ حمیدرضا کاشفی | ||
| دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش، بررسی چالشهای اجرای دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان در فضای مجازی و بیان راهکارها و پیشنهاد یک مدل مناسب و عملی برای اجرای آن است. این پژوهش بر اساس روش پژوهش کیفی دادهبنیاد ﺻﻮرت می-گیرد. برای این منظور بر اساس نمونهگیری هدفمند ۲۱ دانشجومعلم، ۱۷ معلم راهنما و ۱۵ استاد راهنما که تجربه کارورزی بهصورت حضوری و مجازی را داشتند دراین پژوهش مشارکت کردند. ﺑﺮای ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت، از مصاحبه ژرفنگر به صورت هدایت کلیات و نیمهساختاریافته استفاده شد و روایی سوالات مصاحبه، توسط متخصصین علوم تربیتی تأیید شد. ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪدﺳﺖ آﻣﺪه، بهبود زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری بسترهای آنلاین و بهبود سرورها میتوانند راهکارهایی برای غلبه بر محدودیتهای زیرساختی فضای آنلاین، بهبود ارزشیابی، و تعامل بهتر بین استاد راهنما و معلم-راهنما به منظور برنامهریزی و اجرای بهتر تدریس دانشجومعلمان در فعالیتهای آموزشی باشند. بهعلاوه، کاهش تعداد فعالیتها، عدم تاکید بر روش تدریس E5 و استفاده از سایر روشهای ساختگرایی دارای تطابق بیشتر با آموزش آنلاین، آشناکردن دانشجومعلمان با راهبردهای مناسب تدریس، طراحی واحد یادگیری، و تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی از مواردی بودند که برای بهبود اجرای فعالیتهای آموزشی در فرایند اقدامپژوهی و درسپژوهی پیشنهاد داده شد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش مجازی؛ دانشجومعلم؛ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن؛ کارورزی؛ مدل مفهومی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Providing a Conceptual Model for Conducting a Virtual Teaching Practice | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 318 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 309 |
||