تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,276,522 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,669,044 |
احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس شهرستان ارومیه در ایام کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 9، شماره 33، خرداد 1402، صفحه 25-35 اصل مقاله (381.96 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
باقر یوسف زاده1؛ زین العابدین درویشی2؛ فرشید اشرفی سلیم کندی* 2؛ ایمان عباسی2 | ||
1کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، ارومیه، ایران. | ||
2گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 03 تیر 1400، تاریخ بازنگری: 28 مرداد 1400، تاریخ پذیرش: 03 شهریور 1400 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها بود.روش پژوهش حاضر با رویکرد کیفی، و به روش نظریه زمینه ای انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه معلمان (آموزگاران و دبیران) اداره آموزش و پرورش منطقه نازلو شهرستان ارومیه بود.روش نمونه گیری پژوهش حاضر غیرتصادفی هدفمند بود که 25 نفر از معلمان (آموزگاران و دبیران) به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته برای بدست آوردن داده ها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد: مهم ترین چالش ها و مشکلات مدارس (در بعد تدریس و مدیریت کلاس) شامل: نبود امکانات فضای مجازی ، ناآشنایی معلمان با فضای مجازی و امکانات آن، نبود انگیزه کافی در دانش آموزان، مشکلات مربوط به پایه اول، عدم مشاهده رفتار دانش آموزان درموقعیت واقعی، نبود نشاط در کلاس های مجازی، عدم اعتماد به نفس در دانش آموزان، مشکل تدریس دروس عملی مانند آزمایش و هنر، نبود فعالیت گروهی بین دانش آموزان، فعالیت نداشتن برخی از دانش آموزان در برنامه شاد می باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
چالش های آموزشی- یادگیری؛ ویروس کرونا؛ تدریس و مدیریت کلاس؛ ارزشیابی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Counting and explaining the challenges and problems of education - learning schools in the city of Urmia in the days of Corona and providing solutions to solve them | ||
نویسندگان [English] | ||
Begher Yousefzadeh1؛ Zeinolabedin Darvishi2؛ Farshid Ashrafi Salimkandi2؛ Iman Abbasi2 | ||
1Master's degree in psychology of exceptional children, Islamic Azad University, Urmia branch, Urmia, Iran. | ||
2Department of Educational Sciences, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to enumerate and explain the challenges and problems of education-learning in schools during the outbreak of coronavirus and to provide solutions to solve them. The method of this study has been done with a qualitative approach and the method of grounded theory. The statistical population of the present study was all teachers (teachers and educators) of Nazloo Education Department of Urmia city. The sampling method of the present study was non-random and purposeful that 25 teachers (teachers and teachers) were selected as a statistical sample. In the present study, a semi-structured interview tool was used to obtain data. The results showed: The most important challenges and problems of schools (in terms of teaching and classroom management) include: lack of cyberspace facilities, teachers' unfamiliarity with cyberspace and its facilities, lack of sufficient motivation in students, problems related to the first grade, lack of Observing students' behavior in real situations, lack of cheerfulness in virtual classrooms, lack of self-confidence in students, difficulty teaching practical subjects such as experiments and art, lack of group activity between students, inactivity of some students in the program are happy. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational-learning challenges, Corona virus, teaching and classroom management, evaluation | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 252 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 196 |