تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,269,713 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,659,825 |
تقویت یادگیری مستقل در کلاس درس شیمی در بین دانش آموزان بزرگسال بازمانده از تحصیل : یک اقدام پژوهی در کلاس درس | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 9، شماره 30، خرداد 1402، صفحه 16-24 اصل مقاله (395.72 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
وحیده مذنبی* | ||
گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 14 آذر 1401، تاریخ بازنگری: 22 دی 1401، تاریخ پذیرش: 15 خرداد 1402 | ||
چکیده | ||
این اقدام پژوهی یک استراتژی کلاس درس و مداخله برای تقویت استقلال در یادگیری دانش آموزان بزرگسال بازمانده ازتحصیل را بررسی می کند . همچنین مشکلات استقلال در یادگیری از طریق استفاده از ابزارهای آموزشی و پیگیری مداوم توسط معلمانی که به دنبال انتقال بیش از حد معلومات هستند را مورد بررسی قرار می دهد . این اقدام پژوهی شامل سه مرحله است :مرحله اول شامل شناخت نیازهای دانش آموزان ، شناسایی اهداف و طراحی منابع و ابزارهای ضروری است . مرحله دوم شامل استفاده از منابع و به کارگیری راهبردها و مرحله سوم شامل ارزیابی و تجزیه تحلیل نتایج برای تعیین اقدامات آینده است . نتایج حاکی از آن است که معلمان می توانند یک محیط کلاسی تسهیل کننده ایجاد کنند و با قرار دادن ساختارهایی برای راهنمایی دانش آموزان در درسهایشان از دانش آموزان مستقل ، خودراهبر و مستقل حمایت کنند . | ||
کلیدواژهها | ||
اقدام پژوهی؛ یادگیری مستقل؛ استراژی کلاس درس؛ خود راهبری؛ کلاس درس شیمی؛ پرسش و پاسخ | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Enhancing independent learning in the chemistry classroom among adult dropout students: a classroom action research | ||
نویسندگان [English] | ||
Vahide Moznebi | ||
Department of Chemistry Education Farhangian University, PO Box 14665-889, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Enhancing independent learning in the chemistry classroom among adult dropout students: a classroom action research This action research examines a classroom strategy and intervention to promote independence in learning for adult students who are left behind in education . It also examines the problems of independence in learning through the use of educational tools and continuous follow - up by teachers who seek to transfer too much information . This action research consists of three stages: The first stage includes recognizing the needs of students, identifying goals and designing necessary resources and tools . The second stage includes the use of resources and the application of strategies, and the third stage includes the evaluation and analysis of results to determine future actions . The results indicate that teachers can create a facilitating classroom environment and support independent, self - directed and independent students by placing structures to guide students in their lessons . | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Action research, independent learning, classroom strategy, intervention, self-management, chemistry classroom, question and answer | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 151 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 117 |