تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,566 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,660,886 |
به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 14، اسفند 1401، صفحه 242-263 اصل مقاله (1023.64 K) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسندگان | ||
مریم امام جمعه* 1؛ مهشید گلستانه2؛ سید محسن موسوی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2استادیار شیمی گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 13 مرداد 1402، تاریخ پذیرش: 13 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
از جمله ویژگیهای عصر جدید که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده میشود، ورود فناوریهای جدید در بخش اطلاعات و ارتباطات میباشد که نتایج آن، افزایش حجم و تنوع اطلاعات، تغییر کاربردهای اطلاعات، تغییر کانالهای ارتباطی و افزایش میزان دسترسی به اطلاعات میباشد. بنابراین آشنایی با فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آنها که ”سواد اطلاعاتی“ نامیده میشود، فراتر از ”سواد سنتی“ است و بایستی با ظهور فناوریهای نوین موردتوجه تمامی افراد قرار گیرد. درس شیمی از جمله دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانشآموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، با شبیهسازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانهای دارد. آموزش به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات میتواند بهعنوان یکی از ابزارهای مؤثر برای یادگیری بهتر یادگیرندگان باشد. هدف از این پژوهش به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری و اطلاعات و ارتباطات؛ آموزش شیمی؛ اینترنت؛ آموزش الکترونیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Application of information and communication technology in chemistry education | ||
نویسندگان [English] | ||
مریم امام جمعه1؛ مهشید گلستانه2؛ سید محسن موسوی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2استادیار شیمی گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
Among the features of the new era, which is called the era of information and communication technology, is the introduction of new technologies such as information and communication, the results of which are an increase in the volume and variety of information, a change in the use of information, a change in communication channels, and an increase in access to knowledge. Therefore, Getting to know information and communication technologies and their use, called "information literacy", is beyond "traditional literacy" and should be considered by all people with the emergence of new technologies. Chemistry is one of the subjects whose concepts are difficult to understand from the point of view of teachers and students, and usually, there is no positive attitude toward it. Due to its laboratory and functional characteristics, the chemistry lesson has a high ability to present concepts, simulations, and computer animation. The purpose of this research is to use information and communication technology in chemistry education. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Technology and information and communication, Chemistry Education, Internet, Electronic Education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 179 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 204 |