| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,701 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,160 |
مقایسۀ اثر بخشی آموزش پذیرش / تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری و رفتارهای پرخطر دانش آموزان دارای اختلال ریاضی | ||
| مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | ||
| مقاله 1، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 4، اردیبهشت 1392، صفحه 1-2 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر مقایسه اثر بخشی آموزش پذیرش / تعهد با تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری و رفتارهای پرخطر دانشآموزان دارای اختلال ریاضی بود. این تحقیق آزمایشی گسترش یافته و از نوع پیشآزمون وپسآزمون چند گروهی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر سال ششم ابتدایی مدارس شهر اردبیل در سال تحصیلی 91-92 تشکیل دادند (تعداد60 .(N= 5000 نفر از دانش آموزانی که طبق آزمون ریاضی کی مت مشکل داشتند و دارای ناتوانیهای ذهنی نبودند به صورت تصادفی انتخاب و سپس در سه گروه آموزش پذیرش و تعهد، آموزش تنظیمهیجان و گروه کنترل جایگزین شدند. برای جمعآوری دادهها از آزمون ریاضی کیمت، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی، سازگاری و رفتارهای پرخطر دانشآموزان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیری (MANCOVA) و آزمون توکی به منظور مقایسه تفاضل نمرات پیش آزمون – پس آزمون متغیرها در گروه های آزمایشی و کنترل استفاده شد. یافته ها نشان داد که آموزشهای پذیرش و تعهد و تنظیم هیجان نسبت به گروه کنترل به طور معنی- داری بر بهبود بهزیستی روانشناختی، سازگاری و کاهش رفتارهای پرخطر اثربخش بوده اند(p<0/01). | ||
| کلیدواژهها | ||
| بهزیستی روانشناختی؛ سازگاری و رفتارهای پرخطر؛ اختلال ریاضی؛ تنظیم هیجان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,894 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10 |
||