تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,311 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,660,579 |
Investigating the Effect of Input-based and Output based Instruction through Divergent and Convergent Tasks on Iranian EFL Learners’ Learning English Idioms | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
مقاله 9، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 1024201، خرداد 2023 | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2023.14078.1055 | ||
نویسندگان | ||
Neda Fatehi Rad* 1؛ Mohammad Reza Atashdast2 | ||
1Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran | ||
2Department of English language, Kerman Branch, Islamic Azad university, Kerman, Iran | ||
تاریخ دریافت: 21 خرداد 1402، تاریخ پذیرش: 02 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
Task-based language Teaching (TBLT) has been formed as an approach wherein learners are allowed to communicate language use through tasks due to the limitations of the traditional PPP (Presentation, Practice, and Performance) approach. Among different kinds of tasks, according to Ellis (2008), convergent/divergent tasks can be mentioned which have been originated from concepts of knowledge formation. At a broader level, tasks are divided into input-based tasks and output-based tasks. This study aimed at investigating the effect of output-based and input-based divergent and convergent tasks on learning English idioms among Iranian EFL intermediate-level learners. In so doing, this study used a quantitative quasi-experimental pre-test post-test control group design. The participants of the study consisted of 75 male intermediate EFL learners studying English at a private language institute in Zahedan, Iran, who were selected through convenience sampling. To collect the data, Oxford Placement Test (OPT) and two researcher-made idiom tests were used. To analyze the data, descriptive statistics and inferential statistics were run. The results showed that output-based and input-based divergent and convergent tasks had a significant effect on learning English idioms among Iranian EFL intermediate-level learners. The findings have some implications for EFL teachers, learners, and curriculum planners. | ||
کلیدواژهها | ||
Convergent Task؛ Divergent Task؛ Idiom؛ Input-Based Task؛ Output-Based Task | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تاثیر آموزش بر مبنای ورودی و خروجی از طریق فعالیت های همگرا و واگرا بر روی زبان آموزان ایرانی که اصطلاحات انگلیسی را فرامی گیرند. | ||
نویسندگان [English] | ||
محدرضا آتشدست2؛ | ||
چکیده [English] | ||
خلاصه آموزش زبان مبتنی بر وظیفه (TBLT) به عنوان رویکردی شکل گرفته است که در آن زبان آموزان به دلیل محدودیت های رویکرد سنتی PPP (ارائه، تمرین و عملکرد) اجازه دارند تا با استفاده از زبان از طریق وظایف ارتباط برقرار کنند. در میان انواع مختلف وظایف، طبق نظر الیس (2008) می توان به وظایف همگرا/ واگرا اشاره کرد که از مفاهیم شکل گیری دانش نشات گرفته اند. در سطح وسیعتری، وظایف به وظایف مبتنی بر ورودی و وظایف مبتنی بر خروجی تقسیم میشوند. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تکالیف واگرا و همگرا برونداد محور و ورودی محور بر یادگیری اصطلاحات انگلیسی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط انجام شد. بدین منظور، این پژوهش از طرح نیمه آزمایشی کمی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل استفاده کرد. شرکت کنندگان در این پژوهش شامل 75 زبان آموز مرد زبان انگلیسی متوسطه بودند که در یک مؤسسه زبان خصوصی در زاهدان، ایران به تحصیل زبان انگلیسی می پرداختند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون قرارگیری آکسفورد (OPT) و دو آزمون اصطلاحی محقق ساخته استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که تکالیف واگرا و همگرا مبتنی بر خروجی و ورودیمحور تأثیر معناداری بر یادگیری اصطلاحات انگلیسی زبانآموزان ایرانی زبان انگلیسی در سطح متوسط داشتند. این یافته ها پیامدهایی برای معلمان زبان انگلیسی، فراگیران و برنامه ریزان برنامه درسی دارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
واژگان کلیدی: تکلیف همگرا, تکلیف واگرا, اصطلاح, وظیفه مبتنی بر ورودی, وظیفه مبتنی بر خروجی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 91 |