تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,164 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,692 |
اثرگذاری روش تدریس فناورانه بر یادگیری درس شیمی مقطع متوسطه | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 17، خرداد 1402، صفحه 1-12 اصل مقاله (360.1 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/chemedu.2023.3203 | ||
نویسندگان | ||
سیدمجتبی کشاورز* 1؛ وحید امانی2 | ||
1دبیر شیمی آموزش و پرورش منطقه 5، تهران، ایران | ||
2دانشیار گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 08 اردیبهشت 1402، تاریخ بازنگری: 25 مهر 1402، تاریخ پذیرش: 23 فروردین 1402 | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی کارایی روشهای تدریس فناورانه فعال بر یادگیری درس شیمی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم انجام گرفته است. روش انجام پژوهش بر اساس طرح آزمون گروه آزمایش و گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش را دانش آموزان پسر پایه دوم و سوم متوسطه منطقه پنج شهر تهران سال تحصیلی 1402-1401 درس شیمی سوم و دوم تشکیل می دهند. از بین جامعه آماری تحقیق دو گروه، که به عنوان گروه آزمایش و گروه کنترل در نظر گرفته شدند. گروه آزمایش با روش فعال فناورانه و گروه کنترل با روش معمول سنتی تحت آموزش قرار گرفتند. یادگیری از طریق پیش آزمون و پس آزمون مورد سنجش قرار گرفت. در این تحقیق نمره نیم ترم نیمسال اول به عنوان متغیر کوواریانس تحت کنترل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که تاثیر آموزش با استفاده از روش فعال فناورانه بر یادگیری درس شیمی دانش آموزان موثرتر از روش های سنتی است. این نتیجه با یافته های پژوهش های قبلی در این زمینه همخوانی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
روش های سنتی؛ یادگیری؛ یادگیری فعال با فناوری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The effect of technological teaching method on the learning of high school chemistry course | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyed Mojtaba Keshavarz1؛ Vahid Amani2 | ||
1Chemistry Teacher, Tehran, Iran | ||
2Department of Chemistry Education, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This research has been conducted with the aim of investigating the effectiveness of active technological teaching methods on the learning of the chemistry lesson of second secondary school boys. The research method was based on the test plan of the experimental group and the control group. The statistical population in this research consists of male students of the second and third grade of high school in the five academic years of 1401-1402. Among the statistical population of the research, two groups were considered as the experimental group and the control group. The experimental group was trained with the active techno-logical method and the control group was trained with the usual traditional method. Learning was measured through pre-test and post-test. In this research, the first semester grade was controlled as a covariance variable. The results of the research showed that the effect of teaching using the active technological method on students' learning of chemistry is more effective than traditional methods. This result is consistent with the findings of previous studies in this field. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Traditional methods, Learning, Technology Enabled Active Learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 171 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 183 |