تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,271,889 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,662,864 |
بهرهگیری از روش تدریس پیشسازماندهنده در بهبود افت تحصیلی دانشآموز پایة چهارم در درس ریاضی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 9، شماره 31، شهریور 1402، صفحه 21-38 اصل مقاله (509.31 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید ضیاءالدین شفائی املشی* 1؛ رقیه جوادیپور2 | ||
1آموزگار، کارشناسی علوم تربیتی، تهران، ایران. | ||
2مدیر مدرسه، اداره آموزش و پرورش شهرستان املش | ||
تاریخ دریافت: 18 خرداد 1402، تاریخ بازنگری: 04 شهریور 1402، تاریخ پذیرش: 30 مهر 1402 | ||
چکیده | ||
از مهمترین چالشهای همهگیری کرونا، افت تحصیلی دانشآموزان به دلیل تغییر ناگهانی شیوه آموزش بود. پژوهش حاضر در سال تحصیلی 1400-1399 در دبستان شهید مطهری شهرستان املش انجام شدهاست. هدف پژوهش بهرهگیری از روش تدریس پیشسازماندهنده در بهبود افت تحصیلی دانشآموز پایة چهارم در درس ریاضی است. روش پژوهش حاضر اقدامپژوهی میباشد که پژوهشگر برای جمعآوری اطلاعات اولیه از روشهای پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، بررسی فعالیت دانشآموز در گروه شاد استفاده کردهاست. پس از تجزیه تحلیل اطلاعات اولیه برای رفع مشکل از روش تدریسپیشسازماندهنده استفاده شد. دانشآموز طی 7 جلسه آموزش دید. برای جمعآوری اطلاعات ثانویه پس از اجرای طرح از مصاحبه، آزمون معلم ساخته، پرسش شفاهی توسط مدیر و نمونبرگ پیشرفت تحصیلی مبتنی بر اهداف درس استفاده شد. یافتهها نشان داد که دانشآموز، آزمون و پرسش شفاهی با موفقیت گذرانده و به اهداف نمون برگهای پیشرفت تحصیلی دستیافتهاست. نتایج پژوهش حاکی از اثربخشی استفاده از روش تدریس پیشسازماندهنده در تدریس درس ریاضی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
روش تدریس پیشسازماندهنده؛ ریاضی؛ اقدامپژوهی؛ افت تحصیلی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Using the Advance organizing teaching method to improve the academic performance of fourth-grade students in mathematics. | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyed Ziya Aldin Shafaei Amlashi1؛ Raghayeh Javadipour2 | ||
1Teacher, Tehran, Iran | ||
2Teacher, Amlash, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
One of the most important challenges of the Corona epidemic was the academic decline of students due to the sudden change in the teaching method. The current research was conducted in the academic year of 2019-2020 in Shahid Motahari Primary School, Amlash city. The purpose of the research is to use the pre-organizing teaching method to improve the academic performance of fourth-grade students in mathematics. The method of the research is action research in that the researcher has used a questionnaire, interview, observation and student activity in the SHAD class to collect primary information. After analyzing the primary information, the Advance-organizing teaching method was used to solve the problem. The student was trained in 7 sessions. To collect secondary data after the implementation of the plan, interviews, teacher-made tests, oral questions, and educational progress sheets based on lesson objectives were used. The findings showed that the student successfully passed the test and the oral question and achieved the goals of the sample sheets of academic progress. The results of the research indicate the effectiveness of using the Advance-organizing teaching method in teaching mathematics. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Advance-organizer teaching method, mathematics, action research, academic failure | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 156 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 72 |