تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,269,128 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,658,605 |
طراحی چند رسانه ای و بررسی اثر آن در پیشرفت تحصیلی فیزیک دانش آموزان یازدهم تجربی مدرسه حضرت قائم فریمان | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 9، شماره 31، شهریور 1402، صفحه 61-68 اصل مقاله (394.13 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد ابراهیمی دباغ* 1؛ سیدعباس میرشجاعان حسینی* 1؛ علی حبیبی* 2 | ||
1گروه آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 24 شهریور 1402، تاریخ پذیرش: 29 آبان 1402 | ||
چکیده | ||
هدف از اجرای این پژوهش بررسی تأثیر آموزش با کمک چند رسانهای ساخته شده توسط محقق بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان یازدهم تجربی در درس فیزیک است. اساس این چند رسانهای یک فایل پاورپوینت است. قسمتهای اصلی این چندرسانهای عبارتند از : 1) شبیهسازی ها و آزمایشگاه مجازی 2 ) آزمایش واقعی به صورت فیلم 3) انیمیشن 4) نمودار مفهومی 5) تشبیه 6) واقعیت افزوده 7) دست سازههای آزمایشگاهی 8) پویش هرروز با فیزیک این نرم افزار قسمتهای دیگری از جمله مطالب علمی،نکات تستی، مثال،تمرین، فعالیت ، خودتان آزمایش کنید، آموختههایتان را چک کنید، بازی و آزمون هم دارد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا شبهتجربی است. نمونه آماری این پژوهش تعداد 30 نفر از دانش آموزان کلاس یازدهم تجربی از مدرسه نمونه دولتی حضرت قائم فریمان در سال تحصیلی 1402-1401 است که در دو گروه کنترل (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) دستهبندی شده اند. در گروه آزمایش تدریس با کمک نرمافزار چندرسانهای و در گروه کنترل به شیوه معمول و سنتی انجام شده است . دادههای این تحقیق با نرمافزار spss نسخه 27 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفتتحصیلی؛ چندرسانهای؛ شبیهسازی؛ آزمایشگاهمجازی؛ نمودارمفهومی؛ تشبیه؛ واقعیت افزوده | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Multimedia design and the investigation of its effect on the academic progress of physics students of the 11th experimental school of Hazrat Ghaem Freeman School | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Ebrahimi Dabbagh1؛ Seyed Abbas Mirshojaan Hosseini1؛ ali Habibi2 | ||
1Department of Physics Education, Farhangian University, PO Box 889-14665, Tehran, Iran. | ||
2Master's student in physics education, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research is to investigate the effect of teaching with the help of multimedia created by the researcher on the academic progress of experimental 11th grade students in physics. The basis of this multimedia is a PowerPoint file. The main parts of this multimedia are: 1) simulations and virtual laboratory 2) real experiment in the form of a film 3) animation 4) conceptual diagram 5) Analogy 6) Augmented reality 7) Laboratory hand structures 8) Scanning every day with physics This software has other parts such as scientific materials, test tips, examples, exercises, activities, test yourself, check what you have learned, games and tests.This research is practical in terms of purpose and quasi-experimental in terms of implementation. The statistical sample of this research is the number of 30 experimental 11th grade students from Hazrat Ghaem Freeman State Model School in the academic year of 1402-1401, who are divided into two groups of control (15 people) and experimental (15 people). In the experimental group, teaching was done with the help of multimedia software, and in the control group, it was done in the usual and traditional way. The data of this research was analyzed with SPSS version 27 software. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational development, multimedia, simulation, virtual laboratory, concept diagram, simile, augmented reality | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 69 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 85 |