تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,749 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,658,251 |
آموزش شیمی با نرم افزارهای آموزشی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 5، شماره 2 - شماره پیاپی 18، شهریور 1402، صفحه 83-92 اصل مقاله (450 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/chemedu.2023.3322 | ||
نویسندگان | ||
احمد هادی پور* 1؛ مهسا طهماسبی2 | ||
1دبیر شیمی آموزش و پرورش، میانه، آذربایجان شرقی، ایران | ||
2فارغ التحصیل کارشناسی مطالعات خانواده، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 25 مهر 1402، تاریخ پذیرش: 25 آذر 1402 | ||
چکیده | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و جامعه را متحول کرده است. تلفنهای همراه، پروژکتورها، دسترسی به اینترنت بیسیم، کامپیوترهای همراه، تخته سفیدهای هوشمند و سایر فناوریهای در حال تکامل از جمله وسایلی هستند که برای استفاده در کلاس درس شیمی در دسترس هستند. در صورت استفاده مناسب، این ابزارها میتوانند آموزش دانشآموزان را تقویت کنند. همچنین دانشآموزان در مباحث مختلف شیمی دارای کج فهمیهای مختلف هستند که بر اساس آموزشهای سنتی و یا نبود امکانات آموزشی در مدارس یا دانشگاه ها امکان آموزش عملی آنها وجود ندارد. افزایش پژوهش در زمینه به کارگیری فناوریهای نوظهور در آموزش علوم میتواند بازدهی و جذابیت کلاس درس را بالا ببرد. توسعه کاربرد نرم افزارهای آنلاین، به ویژه در زمان همهگیری بیماریها میتواند به عنوان فعالیت اصلی کلاس به شمار رود. توسعه نرم افزارهای آموزشی به ویژه آزمایشگاههای سه بعدی، دریچه جدیدی در آموزش مفاهیم انتزاعی شیمی گشوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش شیمی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ نرم افزارهای آزمایشگاهی؛ فناوری در آموزش شیمی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Teaching chemistry with educational software | ||
نویسندگان [English] | ||
Ahmad Hadipour1؛ Mahsa Tahmasebi2 | ||
1Secretary of Education Chemistry, Meyaneh, Iran | ||
2Bachelor of Family Studies, Azarbaijan Shahid Madani University, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Information and communication technology has transformed education and society. Cellphones, projectors, wireless internet access, computers, smart whiteboards, and other evolving technologies are among the tools available for use in the chemistry classroom. If used appropriately, these tools can enhance student learning. Moreover, students have different types of misunderstanding in various chemistry subjects. With the current traditional educational procedures and due to lack of educational facilities at schools or universities, it is not possible to train students practically. Increasing research on the application of emerging technologies in science education can enhance classroom efficiency and appeal. The development of applying online software, especially during the epidemics, can be considered as the main classroom activity. The development of educational software, especially 3D laboratories, has opened new avenues in teaching abstract concepts of chemistry. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Chemistry education, Information and communication technology, Laboratory software, Technology in chemistry education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 199 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 182 |