تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,277,678 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,670,212 |
دخالت دادن دانش آموزان منفعل در امر یاددهی ـ یادگیری به کمک روش تدریس بارش فکری | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 9، شماره 32، آذر 1402، صفحه 34-40 اصل مقاله (353.05 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فاطمه محمدپور* 1؛ آتنا مختار زاده* 2؛ صفیه رضایی* 3 | ||
1گروه آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889 -14665 تهران، ایران | ||
2گروه آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 14665-889 تهران، ایران | ||
3دبیر فیزیک، آموزش و پرورش استان بوشهر، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 06 دی 1402، تاریخ پذیرش: 11 دی 1402 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر روش تدریس فعال بارش فکری بر روی دانش آموزان منفعل انجام شدهاست. جامعه آماری مورد نظر 10 نفر از دانش آموزان منفعل کلاس دهم تجربی دبیرستان نمونه دولتی حجاب در استان بوشهر بوده اند. ﻳﻜﻲ از ﭘﻴﺎمد های ﻣﻬﻢ اﺟﺮای روش بارش فکری در ﻣﺪارس اﻳﻦ اﺳﺖ که داﻧﺶ ﺁﻣﻮزان ﻣﻲﺁﻣﻮزﻧﺪ در ﻓﺮاﻳﻨـﺪ ﺁﻣﻮزش ﺑﻪ ﮔﻮنه ای ﻓﻌﺎل درگیر شوند و ﺑـﺎ ﺷـﻴﻮﻩای واﮔﺮاﻳﺎﻧﻪ، ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع های ﺁﻣﻮزﺷﻲ در ﻣﺪرﺳﻪ و حتی روﻳــﺪاد های زﻧــﺪﮔﻲ واﻗﻌــﻲ رو ﺑــﻪ رو ﺷــﻮﻧﺪ. ﺑﻪ اﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، ﺳﻮق دادن ﺁﻧﺎن ﺑﻪ شرکت در اﻳـﻦ ﺟﻠـﺴﺎت ﺑـﺎ اﻧﺘﻘـال آموخته هایشان ﺑﻪ محیط ﺁﻣﻮزﺷﻲ و حتی زﻧﺪﮔﻲ واﻗﻌﻲ، می ﺗﻮاند ﺑﻪ رﺷﺪ ﺧﻼﻗﻴﺖ و داشتن تجربه هـﺎی ﺧـﻼق در ﺁن ها در زﻣﻴﻨﻪ های مختلف اﻣﻴﺪوار بود. | ||
کلیدواژهها | ||
بارش فکری؛ دانش آموزان منفعل؛ آموزش فیزیک | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Involving passive students in teaching-learning with the help of brainstorming teaching method | ||
نویسندگان [English] | ||
Fatemeh Mohammad Pour1؛ Atena Mokhtar Zadeh2؛ Safieh Rezaei3 | ||
1Department of Physics Education, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran | ||
2Department of Physics Education, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran | ||
3Physics Teacher, Boshehr, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The present study was conducted to investigate the effect of the active brainstorming teaching method on passive students. The target statistical population was 10 passive students of the experimental 10th grade of Hijab State High School in Bushehr province. One of the highlights of the implementation of the intellectual rainfall method in the CIA is that the students are learned in the process of being involved in the task of the year, and in the wake of the pervasions, They have the backdrops and even on the basis. In this way, encouraging them to participate in these sessions by transferring their learning to the educational environment and even real life, can hope for the growth of creativity and having creative experiences in them in different fields. Considering that the brainstorming method is a cognitive-behavioral process and the final answer to the problem does not have much value, and the solution and method of solving the problem is valuable, as a result, students try to present their solutions and opinions effectively. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Brainstorming, passive students, physics education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 74 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 79 |