تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,587 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,672 |
ارزیابی نیاز دانشجو معلمان رشته ابتدایی دانشگاه فرهنگیان (پریس های شهر اصفهان) به آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 4، آذر 1395، صفحه 51-68 اصل مقاله (327.2 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
حسین تحویلیان* | ||
هیئت علمی داخلی | ||
تاریخ دریافت: 29 شهریور 1395، تاریخ بازنگری: 13 آبان 1395، تاریخ پذیرش: 06 آذر 1395 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، ارزیابی نیاز دانشجو معلمان رشته ابتدایی به آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری است. از 1389 به این سو رویکرد آموزش هنر در مدارس ابتدایی به رویکرد تربیت هنری تغییر کرده است. با تکیه بر همین رویکرد، کتابهای راهنمای معلم تهیه شده است. در دانشگاه فرهنگیان نیز با رویکرد مذکور، 5 واحد درسی به دانشجو معلمان رشته ابتدایی ارائه میشود. مسئله این است که آیا کیفیت و کمیت این 5 واحد هنری، درک درست و مهارتهای لازم را برای اجرای رویکرد تربیت هنری در دانشجویان فراهم می آورد؟ روش این پژوهش، توصیفی، پیمایشی و تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش، 240 نفر به عنوان نمونه از 500 دانشجویان رشته ابتدایی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان شهر اصفهان است. این افراد به صورت اتفاقی انتخاب شدند. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مهارتهای هنری و باور به ارزشهای آموزشی هنر، در مصاحبه شوندگان با اهداف رویکرد تربیت هنری در یک راستا نمیباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش هنر؛ رشته ی ابتدایی؛ دانشجو معلمان؛ رویکرد تربیت هنری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Assessing the needs of primary education student-teachers of Farhangian University of Isfahan to art education approach in arts education | ||
نویسندگان [English] | ||
hossein tahvilian | ||
چکیده [English] | ||
this study aims at assessing the needs of primary education student-teachers to the art education approach in arts instruction. Since 2000, art education approach has dominated arts instruction in primary schools and Teacher guide books have been edited according to this approach. 5 units have been allocated to arts education of primary education student-teachers in Farhangian university. The question here is whether the quality and quantity of these five units yields the understanding and skills necessary to perform art education approach by student-teachers or not. The research methodology is descriptive, survey, analytical one. The research population includes 500 student-teachers of primary education major in Farhangian university of Isfahan, from which 240 people were selected as research sample. These people were selected using simple random sampling. The findings reveal that artistic skills and belief in art education values are not in accordance with art education approach goals. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Key words: art education, elementary major, Teacher students, artistic training approach | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 946 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,234 |